niedziela, 21 czerwca 2020

Spacer ulicą Powstańców Śląskich. Rybnik - moje miasto.


Od kilku dni w  Rybniku, jak w większości miast i wsi, pada deszcz.
Jednak dzięki zdjęciom z soboty sprzed tygodnia, zapraszam Was na jedną z ważniejszych i dosyć ruchliwą ulicę, która ma aż 1 km długości.
Idąc od bazyliki, dojdziemy do świateł, a następnie ulicą Jana Sobieskiego do rynku
Od kilku lat ulica Powstańców Śląskich to deptak. Część sklepów już nie istnieje, za to jak grzyby po deszczu pojawiają się kawiarenki, cukierenki i inne miejsca, gdzie można zjeść smaczne potrawy.
Idąc deptakiem, warto zwrócić na ciekawe przedwojenne kamienice.
Zapraszam ponownie do mojego miasta.


Nasz kierunek, idziemy od bazyliki na deptak:


Ostatnie spojrzenie na bazylikę oraz na pomnik św. Jana Pawła II.




Mijamy nieczynną fontannę i udajemy się na deptak. M. łapie kamieniczki i czasami mnie przy okazji, natomiast ja skupiam się także na kamienicach oraz innych miejscach i ciekawych detalach.










Z tego miejsca widać bazylikę:


Natomiast z tego, inny kościół, o którym mam nadzieję, także uda mi się przygotować post:


Dochodzimy do końca tej części ulicy i wracamy znowu w stronę bazyliki.















Czas na małe co nieco. Wybór miejsc jest duży. To tylko wybrane propozycje:






My decydujemy się na "tu i teraz":





Po pysznym deserku wracamy do domu, jest nieziemsko ciepło i duszno (sobota 13.06).
Uciekamy od upału. Jestem już bardzo zmęczona.


Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.
Życzę Wam dobrego tygodnia.
ZDROWIA!!!

Nadal, nieśmiało proszę, trzymajcie mocno kciuki.

Zdjęcia: Rybnik, czerwiec 2020 r.

59 komentarzy:

  1. Basiu, masz ogromne szczęście mieszkać w tak kolorowym i pięknym mieście. Każdy z nas powinien być lokalnym patriotą i kochać swoją małą ojczyznę, Ty czynisz to wzorowo. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Maks.:)
      Bardzo lubię moje miasto. Mam nadzieje, że jeszcze odkryję przed Wami w blogosferze jego uroki.
      Dzisiaj wreszcie Cię odwiedzę.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  2. Pieknie w tym Twoim Rybniku! Widać, że kochasz swoje miasto. Swietne zdjecia.Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, to bardzo ładne miasto.:)
      Dziękuję za odwiedziny i komentarz.:)
      Moc pozdrowień posyłam.

      Usuń
  3. Witaj Barbarko
    Dziękuję, za tą wędrówkę uliczkami Twojego ciekawego miasta.
    Pozdrawiam jeszcze spokojnym porankiem i czekam na wieści od Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Ismeno.
      Na razie nowych wieści nie ma... Czekam.
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!

      Usuń
  4. Jedno co mnie czasem denerwuje przy deszczu, to że zdjęć się nie da robić. ;) Zwiedziliśmy kiedyś w Bazyleę w strugach, nie było źle, ale foto-pamiątek nie miałam. No i trzeba było wrócić rok później. ;)
    Starsza architektura, miasto, kawiarenki, oj lubię ten klimacik, lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rybnik ma swój klimacik. :)
      Moc pozdrowień posyłam.

      Usuń
  5. Polskie miasta pięknieją, odnowione kamienice zachwycają kolorowymi fasadami...już chyba nigdzie nie wieje nudą, jest gdzie przysiąść, odpocząć i co zwiedzać... aby zdrowie Basiu, którego Ci nieustająco życzę...
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś masz rację. Teraz większość miast jest coraz piękniejsza. To dobrze :)
      Tak, oby zdrowie było. Życzę tego Tobie moja droga i sobie oraz naszym bliskim.
      Moc serdeczności posyłam. Buziaki!

      Usuń
  6. Dziękuję za miły spacer:))najbardziej wzrok mój przyciągają te wspaniałe starocie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam Reniu, że będą Ci się podobać. Kiedy pstrykałam zdjęcia, myślałam o Tobie.:)
      Pozdrawiam Cię mocno. Uściski.

      Usuń
  7. Basiu, pięknie pokazujesz swoje miasto. Ciekawe kafejki, u mnie też parę ulubionych choć Pogoda hipermarket w samym centrum miasta i większość tam chodzi. Myślę, że też miałabym co pokazać. Ślicznie wyglądasz, trzymam kciuki, ściskam, miłego dnia🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, chciałabym pokazać jeszcze inne ciekawe miejsca i zakamarki mojego miasta.
      Zachęcam Cię d pokazania swojego miasta.:)
      Dziękuję Basiu za miłe słowa. Tego dnia byłam bardzo zmęczona.
      Buziaki!!!

      Usuń
  8. Witaj Barbaro! Z wielką przyjemnością oglądam Twój wpis o Rybniku! Bo choć mieszkam bliziutko, tylko 15 km. drogi, to dawno tam nie byłam. Miasto jest urocze...interesujące artystycznie ,zabytkowe. Lubię te uliczki, ciekawe zakątki i piękny rynek. Kiedyś chodziliśmy tam na pyszne pączki do Stokłosy, oczywiście bieganie za ciuchami po sklepach i kawiarenka była też:))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Halino.:)
      Miło mi, że byłaś w Rybniku. Lody i pączki od Stokłosy są popularne. M. je bardzo lubi.
      Twoje miasto też jest ładne. Może kiedyś je pokażę.:)
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  9. Hello,
    Nice how you take us with you on this wonderful trip.
    Nice houses and special buildings. The deserts on shot 39 looks very tasty.

    Warm regards,
    Marco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marco.
      W moi mieście jest jeszcze dużo innych kamienic. Chciałabym je pokazać.
      Deser był pyszny i dietetyczny. Zapraszam ponownie do Rybnika.
      Warm regards.

      Usuń
  10. Fantastyczny spacer Basiu i miejsca urokliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu zapraszam. Wiesz, że znajdziesz u nas dach nad głową.:)
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  11. Twoje miasto jest duże, z odległą historią, więc będziesz miała, o czym pisać! Warto o swoim pamiętać, bo to przecież Twoja mała "ojczyzna". Moja miejscowość nie jest duża, ale i tak lubię o niej pisać, bo kocham to miejsce, w którym mieszkam!
    Piękne zakątki i detale dostrzegłaś! Czekam na dalszy ciąg:)
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Urszulo. Jest wiele ciekawych miejsc do pokazania.:)
      Może zdążę jeszcze przed pójściem do szpitala, opublikować jeden post.
      Twoja miejscowość i okolice są także bardzo ciekawe.
      Dziękuję za miły komentarz.:)
      Moc serdeczności posyłam.:) Buziaki!

      Usuń
  12. Najbardziej zachwycają i obiecują zaułki, schodki, klimatyczne kafejki.
    Wystarczy zadrzeć głowę, by dostrzec piękno kamienic:-)
    W deszczu za to widać pokryte kroplami pajęczyny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Zaułków w moim mieście trochę jest. Może kiedyś pokażę więcej.
      Zdjęcia w deszczu czasem wyglądają jak arcydzieła.
      Moc serdeczności posyłam.

      Usuń
  13. Jak wiesz, do Rybnika mam sentyment:) nie znam.go za wiele: jedynie te starsza część,park sensoryczny, okolice basenów, las z cmentarzem dla psychicznie chorych... Jednak to co mnie zadziwia, to rozległość tego miasta, co powoduje, ze bez nawigacji nigdzie tam nie mogę trafić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rybnik jest dużym miastem, to fakt. Jednak myślę, że jest dosyć dobrze oznakowany.:)
      Nie jestem kierowcą, więc może mi się tak tylko wydaje.
      Daj znać, proszę, kiedy będziesz w Rybniku.:)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  14. W Rybniku nigdy nie byłam i przyjemnie jest go zwiedzać razem z Tobą :-) Szkoda ,że sklepy znikają, tak samo jest w moim mieście...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znikają niestety. Małe, porządne sklepiki nie wytrzymały konkurencji marketów.
      Zapraszam do dalszego zwiedzania.
      Pozdrawiam Cię nadal czerwcowo.

      Usuń
  15. Nie wiedziałam, że Rybnik ma tak cudowne kamienice. Jestem zauroczona Twoją fotorelacją. Bardzo chętnie odwiedzę to miasto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma jeszcze więcej. Tylko muszę przygotować materiał zdjęciowy.
      zapraszam do Rybnika.:)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  16. A czy Wy się znacie z Aveliną? Mogłybyście razem spacerować i dzielić się z nami urokami miasta, w którym mieszkacie. Wstyd ale ja naprawdę nie miałam pojęcia, że Rybnik to takie ładne i klimatyczne miasto. To jedna z największych zalet czytania blogów - poznawanie nowych i ciekawych miejsc i niejednokrotne zdumienie, że w jakimś miejscu, o którym mało wiedzieliśmy jest aż tak fajnie.
    W pięknym miejscu żyjesz.
    I ślicznie wyglądasz.
    Moc uścisków, życzę Ci dużo zdrówka a kciuki oczywiście trzymam z całych sił. I posyłam Ci ogromną dawkę ciepłych myśli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co znamy się tylko wirtualnie. Może kiedyś tak będzie i wreszcie uda nam się spotkać z Aveliną.:)
      Rybnik naprawdę jest ładnym miastem.
      Dziękuję za miły komentarz oraz empatię.
      Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko.

      Usuń
  17. Hi, what an amazing blog. I am your new follower # 172 , follow back?

    https://insandfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne są rybnickie kamienice - z dużym wyczuciem stylu.
    Zainteresował mnie też kościół, którego jeszcze nie opisałaś - z zewnątrz wygląda bardzo
    interesująco. Cukierenki i kawiarenki czynią to miasto jeszcze bardziej uroczym.
    Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, ze podoba Ci się miasto, w którym mieszkam.:0
      Kościół - bazylika został opisany we wcześniejszym poście. Chyba, że chodzi Ci o ten, którego widać tylko z daleka fragment.
      Moc serdeczności posyłam.

      Usuń
  19. Bardzo ładne i świetnie utrzymane kamieniczki. Pozdrawiam Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Jolu. :) Rybnik jest zadbanym miastem.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  20. Rybnik jest bardzo ładnym miastem a ten słoneczny dzień jeszcze podkreśla jego urok. Piękne kamieniczki. Szukałem na zdjęciach kawiarenki, w której kiedyś jedliśmy pyszne lody, ale może jej już nie ma albo zmieniła wygląd a nazwy zupełnie nie pamiętam. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, ze podoba Ci się Rybnik.:) Kawiarenek, cukierenek jest tutaj coraz więcej.
      Bardzo chciałabym nadal odkrywać na blogu uroki mojego miasta.
      Moc serdecznych pozdrowień posyłam.

      Usuń
  21. Kochana Ty z czasem tylko piękniejesz!
    ŚCISKAM SERDECZNIE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, zdjęcia kłamią :) Nie mniej, dziękuję za miłe słowa.:)
      Buziaki posyłam dla mistrzyni fotografii.

      Usuń
  22. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie byłam w Rybniku. To przepiękne miasto!!! Koniecznie muszę je wreszcie odwiedzić!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana zapraszam! :)
      Rybnik ma sporo atrakcyjnych miejsc. Dziewczynkom na pewno podobałby się Park Techniki.:)
      Jakby co, to daj znać.
      Buziaki!

      Usuń
  23. Basiu!
    Podoba mi się Twoje miasto. Malownicze są rybnickie kamienice. Mam nadzieję, że kiedyś go odwiedzę.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Łucjo, zapraszam.:)
      Może usiądziemy sobie gdzieś razem i wypijemy dobra kawkę lub herbatę.
      Moc serdeczności posyłam.:)

      Usuń
  24. Muszę przyznać, że miejsca przedstawione na zdjęciach są przepiękne :D
    Chętnie odwiedziłabym kiedyś Rybnik :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że podoba Ci się moje miasto.:)
      To tylko fragment. Jest tutaj mnóstwo pięknych atrakcji.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  25. Może kiedyś zobaczę to na własne oczy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Karolinko.:)
      Służę jako przewodniczka :)
      Pozdrowionka!

      Usuń
  26. Witaj Agnieszko.
    Zgadza się, moje miasto jest coraz ładniejsze i coraz bardziej ukwiecone.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Basiu pięknie pokazałaś nasze miasto i deptak. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Chciałabym pokazać jeszcze inne miejsca.
      Czas pokaże.
      Pozdrawiam Cię Ciepło.

      Usuń
  28. Przypomniało mi się, jak kiedyś z moim synalkiem żartowaliśmy sobie, że Rybnik (nie wiem skąd nam się w ogóle temat nawinął), gdyby był w Anglii, nazywałby się Fishnik. Wiem, wcale to nie specjalnie śmiechowe 😁😅 Ciekawa jestem historii Twojego miasta. Aż poszperam, poczytam. Fajowy spacer, czekam na więcej 👌👍😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe skojarzenie :) W herbie Rybnika jest szczupak a to przecież ryba :)
      O historii Rybnika mam nadzieję, że jeszcze uda mi się napisać. To nie Warszawa ani Kraków, ale jest tu także sporo ciekawych miejsc z ciekawą historią.:)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  29. Ty masz,Basiu,czarodziejską moc,która zmienia szarość na kolory,smutek w pogodną rzeczywistosc.Dostrzec detale i piękno wszędzie to wielki dar,dlatego lubię czytać Twój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za miłe słowa. Są blogi, gdzie są wnikliwe opisy. Podziwiam pracę prowadzących te blogi. U mnie opisów mniej. Tylko te najważniejsze.:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń