poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Urokliwy Bolesławiec i mokra przygoda...

W Bolesławcu byłam kilka razy, ale na blogu to jego debiut.
To miasto przede wszystkim słynie z pięknej, kolorowej ceramiki, ale akurat nie o niej dzisiaj będzie mowa.
Warto zatrzymać się w tym mieście, by zobaczyć urokliwy rynek z odrestaurowanymi kamieniczkami i ratuszem  z XVI wieku, a także monumentalną bazylikę Wniebowzięcia NMP i św. Mikołaja z XV wieku.
Zabytków i atrakcji w Bolesławcu jest dużo więcej, ale o tym i jego historii będzie także innym razem.

Dzisiaj nie biorę udziału w wyzwaniu, nastroju brak na wymyślanie i pozowanie...
Dlatego w zamian post wspomnieniowy :)
Zapraszam na spacer  i zdecydujcie sami, czy podoba się Wam Bolesławiec.
   

Bolesławiec przywitał nas kapryśną pogodą: upał, duszno, burza, znów upał... I tak w kółko... Niebo marudziło tego dnia bardzo.


Miasto leży w województwie dolnośląskim, niedaleko granicy z Czechami oraz Niemcami.
Znajduje się w nim siedziba powiatu bolesławieckiego, a historycznie przynależy do Dolnego Śląska.

Poniższe zdjęcia pokazują dojście do rynku, kamieniczki, rynek oraz wspomniany wyżej ratusz:













Okazały ratusz:




Poniżej monumentalna bazylika Wniebowzięcia NMP i jej obejście. Zdjęcie wnętrza tylko jedno...
Nie mieliśmy tego dnia możliwości, by ją zwiedzić.









Opuszczając bazylikę, spoglądamy na kolorowe kamieniczki bolesławskiego rynku:





Jak widać na zdjęciach powyżej i poniżej, rynek jest bardzo zadbany, kwiaty, fontanna, ławeczki. Szczególnie jedna ławka zwróciła moją uwagę:


Piękna, duża, ceramiczna i na dodatek niebieska ! :)


Oczywiście postanowiłam na niej usiąść i tu czekała na mnie niezbyt miła niespodzianka...
Po ulewie na ławce zgromadziła się spora kałuża wody. Zachwycona  kształtem, ceramiką i niebieskościami, z rozmachem klapnęłam na nią...
I możecie sobie wyobrazić moją minę i minę M., kiedy zauważył, a ja poczułam, że siedzę w wodzie.
Możecie mi wierzyć - nie było to miłe...
Po chwili śmialiśmy się z mojego roztargnienia i z mokrej przygody, stąd uśmiech na zdjęciach.:)


To może ja już lepiej wstanę?


Na szczęście wiatr i słońce szybko wysuszyły sukienkę. Pewnie po cichu myślicie, a co z bielizną?
No cóż, musiałam ją zmienić... :), bo chodzenie w mokrej nie było komfortowe...
Na szczęście samochód stał blisko, a w nim nasze bagaże. Bo w Bolesławcu tego dnia zatrzymaliśmy w drodze do Zgorzelca.
Poniżej zdjęcie z serii, jak mówi M. :"Paszła..." i piękne średniowieczne mury obronne:






M. mi naprawdę nie jest do śmiechu, chodźmy już do samochodu:


I jak Wam się podoba Bolesławiec? Będzie o nim jeszcze kilka postów.
Nikomu nie życzę jednak takiej mokrej przygody.
Ta ławka zawsze będzie mi o niej przypominać:


Pozdrawiam wszystkich odwiedzających, szczególnie umundurowane Fenomenalne.:)
Życzę spokojnego tygodnia.

Zdjęcia pochodzą z sierpnia 2017 roku.

Sukienka: Stradivarius ( trochę przerobiona)
Sandałki: Casu
Torebka: sklep z włoskimi torebkami

75 komentarzy:

  1. Czy nam sie podoba Blesławiec? Jestem zachwycona !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nigdy tam nie byłam, a każde zdjęcie wygląda jak z pocztówka i Ty Kochana na tej ławce - tak cudnie !!!!
    Piękne zdjęcia i piekni Wy
    Kisses Kochana - Margot :) )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margot, Bolesławiec skrywa w sobie jeszcze więcej ciekawych i pięknych miejsc. :)
      Dziękuję za mile słowa :)
      Moc pozdrowień i buziaków!!!

      Usuń
  2. Przepiękne, kolorowe miasteczko, jak z bajki. A ławeczka wyjątkowa, dla takiej ławeczki warto się nawet zamoczyć:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rynek jest bardzo zadbany i kolorowy; :)
      Basiu tym razem "pochłonęły" mnie moje ulubione niebieskości. :)
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  3. Piękne miasto:))warto przeżyć taką przygodę dla tej ławeczki:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak Reniu uważam. :)Ławeczka - super!
      Moc serdecznych pozdrowień.

      Usuń
  4. Nie byłam ale zauroczyły mnie kamieniczki, tak pięknie odmalowane...bajka...przygoda z ławeczką - ale się uśmiałam, bo po fakcie można się z tego tylko śmiać. Pozdrawiam Basieńko, ściskam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu warto zahaczyć w przyszłości o Bolesławiec.
      Ławeczka, jej niebieskości przyciągnęły mnie jak magnez, no i stało się...
      Pozdrawiam Cię mocno Basiu. Buziaki!!!

      Usuń
  5. Piękne miejsca, ławeczka śliczna a przygoda będzie pewnie na długo zapamiętana ;) Pozdrawiam serdecznie Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, na pewno będą ją pamiętać. I chciałabym znów na niej usiąść, ale nie w kałuży.:)
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  6. Mi się podoba, taki kolorowy i zadbany!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia Basiu. Bolesławiec jest naprawdę urokliwy. A ławka cudo. Nie dziwi mnie, że nawet nie sprawdziłaś czy można na niej bezpiecznie usiąść, bo sama też bym tak zrobiła.
    Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo urokliwy Krysiu. :)
      Tym razem Krysiu, moje niebieskości mnie zgubiły, ale warto było :)
      Moc ciepłych pozdrowień posyłam.

      Usuń
  8. Opowieści z twoich podróży są zawsze fascynujące, buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Avo:)
      Zapraszam na kolejne.
      Moc pozdrowień i buziaków.

      Usuń
  9. Byłam tam tylko przejazdem, na obiedzie w rynku, wracająz z Zamku Czocha, ale widzę że wiele przegapiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek Czocha jest niesamowity. Byłam tam z moją Anią i Zięciem w 2014 roku.
      Nie opisywałam i nie pokazywałam zdjęć, do tej pory nie potrafię. To była nasza ostatnia wspólna wycieczka w tamten rejon Polski.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  10. Uwielbiam takie posty, jest pięknie i zabawnie. Mnie incydent z ławką (rzeczywiście zacna) bardzo rozśmieszył. Jestem pewna, że śmiałabym się do łez, jakbym na taką usiadła. hehe No cały post ma fajną energię. :) Podoba mi się architektura miasta. Jak będzie okazja, to chętnie odwiedzę miasto. Bardzo piękne zdjęcia. Pozdrawiam Was bardzo serdecznie, fajowi jesteście. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, to ciągle uśmiech przez łzy.
      Ławka jest cudna, no i niebieska. Mój ulubiony kolor.:)
      A Bolesławiec polecam, to naprawdę urokliwe miasto.
      Pozdrawiam Cię, dziękuję za miłe słowa. Buziaki!

      Usuń
  11. Fajne zdjęcia oddają urok tego miejsca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Miasto jest moim zdaniem bardzo ładne.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Nigdy tam nie byłam, kamieniczki w rynku wyglądają bajecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie może nie podobać się, jest bardzo urokliwy. Śliczne zdjęcia!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie urokliwe miasteczka. Patrząc na kolorowe kamienice przypomniał mi się Zamość. W tym typie są też inne miasta jak Chełm, Sandomierz czy Kłodzko.
    Piękne zdjęcia Basiu, przyjemnie popatrzeć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, Zamość jest również śliczny, Sandomierz czy Kłodzko.
      Chełm jest mi na razie nieznany. Ale planujemy kiedyś do niego dotrzeć.:)
      Miło mi, że podobają Ci się moje fotki.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  15. Pozdrawiam serdecznie:) Znam Bolesławiec bo pochodzę ze Złotoryi a to całkiem niedaleko:)) Zdjęcia są przepiękne, oddaja urok miasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!:) O Złotoryja. Mijamy ją, jadąc do Zgorzelca. Czy warto do niej pojechać?
      Miło mi, że podobają Ci się zdjęcia. Było co fotografować. :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  16. Śliczna ta ławka, ale i miasto cudne, nie spodziewałam się tego po Bolesławcu. Inna rzecz, że w ogóle nie mam bladego pojęcia o tych stronach - jakoś mi nie po drodze na Dolny Śląsk...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ławka jest cudna, no i niebieska. Uwielbiam wszelkie odcienie niebieskiego.:)
      A co do Dolnego Śląska, to jest tam mnóstwo urokliwych miasteczek i miast, zamków, dworków, piękne górskie szlaki, wodospady, etc... Warto wybrać się w te strony. Polecam:)
      Szczególnie mój M., bo to jego korzenie.:)
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
    2. Tak, ja to wszystko wiem, ale tylko w teorii. Brak samochodu zniechęca i utrudnia podróżowanie, bo nie wszędzie da się dojechać PKS-em, a potem jeszcze trzeba ciągnąć ze sobą wszystkie bagaże.
      Mam te same odczucia nie tylko w stosunku do ławki, ale i do niebieskiego - uwielbiam!

      Usuń
    3. Rozumiem...
      Niebieski to jest to!:)
      Moc ciepłych pozdrowień posyłam

      Usuń
  17. Pięknie tam :) fajny klimat i cudowne fotki :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak Aniu, pięknie.:)
      Dziękuję za odwiedziny. Buziaki!

      Usuń
  18. Bolesławiec jest bardzo urokliwy - kolorowe zadbane kamieniczki, piękny ratusz.
    To wszystko zachęca do spacerowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo! Zgadzam się, w 100%.:)
      Pozdrawiam Cię Haniu serdecznie

      Usuń
  19. Nigdy nie miałam okazji zwiedzać Bolesławca, ale zdecydowanie muszę to nadrobić :) Piękne widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kamienna brama i mury podobne jak w Kamieniu Pomorskim, nie byłam w Bolesławcu. Urokliwe kamieniczki. Ładnie tam, czyściutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie byłam w Kamieniu Pomorskim... Tyle pięknych miasteczek mamy w Polsce :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Aż mi się zachciało pozwiedzać! Piękne zdjęcia, dziękuję za miłą "wycieczkę online" ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi... Podróże są moją siłą napędową. :)
      Pozdrowionka!

      Usuń
  22. Kurczę, tak blisko, a jakoś nigdy nie miałam okazji tam być, a szkoda, bo rzeczywiście piękne miasto, bardzo malowniczy i uroczy rynek i ta ceramiczna ławka- niesamowita <3
    Szkoda, że taka przygoda Ci się przytrafiła kochana, ale dzięki temu tą wycieczkę będziecie wspominać na długo, teraz już z uśmiechem na twarzy ;) hehe

    Buziaki :*
    Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładne... My byliśmy kilka razy, ale zawsze w biegu...
      Ławka była warta zmoczenia :):)
      Buziole!!!

      Usuń
  23. Prześliczne miasteczko!
    Może kiedyś odwiedzę... Na razie cieszę się, że dzięki Tobie Basiu, mogłam sobie po nim pospacerować...
    Te wakacje, jak nigdy, mam ubogie w wycieczki;)
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam.:)
      My też nigdzie nie polecieliśmy na dłużej, tylko takie weekendowe wypady.
      Pozdrawiam Cię ciepło. Buziaki!!!

      Usuń
  24. Zawsze przejeżdżałam koło Bolesławca, gdy jechałam odwiedzić rodzinę. Nigdy tak naprawdę nie było czasu się zatrzymać, a gdy miało się ochotę na wycieczkę, to jechało się do Wrocławia, w kórym parę lat mieszkałam i pracowałam :)
    Może kiedyś uda się to jeszcze nadrobić. Zdjęcia bardzo zachęcają :)
    Pozdrawiam,
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też Joasiu najczęściej przejazdem lub w biegu.
      A warto pospacerować w tym mieście, bo jak widzisz, jest urokliwe.:)
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  25. Byłam w Blesławcu wiele razy, ale zawsze zapracowana. A z innej bajki - pamiętasz nasz rynek, tak z 35-40 lat temu? pewnie nie, boś za młoda - ale podobnie wtedy wyglądał :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No my te,z przeważnie przejazdem lub w biegu.
      Tym razem spacerowo, ale też w biegu :)
      Jak to pamiętam. :) I bar mleczny, i wspaniałe kotlety z jaj :)
      Swoje lata mam... :)

      Usuń
  26. Powiem Ci Basiu, że kusisz mnie tym Bolesławcem, już jakiś czas temu myślałam o tym mieście a Twoje zdjęcia mnie tylko do tego bardziej przekonały:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Byłam w Bolesławcu dawno temu, na studiach. Widzę, że miasto wypiękniało od tego czasu. Chętnie tam wrócę, by zobaczyć je po renowacji rynku :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto czasem odwiedzić to samo miejsce po latach. :)
      Buziaki!!!

      Usuń
  28. Dziękuję za piękny spacer, byłam kiedyś w tym mieście, ale chętnie wróciłam do niego dzięki Tobie:)Pięknie wyglądasz :)a ławeczka wymiata:)Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ławeczka wymiata. :)
      Pozdrawiam Cię także bardzo ciepło!

      Usuń
  29. Boa tarde, não conheço Blesławiec,as belas fotos mostram que é lindo e vale a pena visitar, a modelo também é linda.
    Feliz semana,
    AG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  30. Bolesławiec jest prześliczny, chętnie tam pojadę :) Piękne zdjęcia :))) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Aniu, to piękne miasto. Polecam!
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  31. Bardzo ładnie sie prezentuje na zdjęciach, nigdy tam nie bylam nawet dokładnie nie wiem gdzie leży a przecież dobrze znam ze słynnej ceramiki, która zdobyła rynki całego świata!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bolesławiec leży na trasie Wrocław - Zgorzelec.:)
      To naprawdę urokliwe miasto.
      Pozdrawiam Cię Aniu.

      Usuń
  32. Jak tam pięknie <3 Wspaniałe zdjęcia! Uwielbiam takie kamieniczki :)


    www.sylviavoyages.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Malownicze i urokliwe miasto :) Jednak najbardziej podobają mi się mury obronna :) no i ta ławeczka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, mury są niesamowite, a ławeczka, moim zdaniem, cudna!
      Pozdrawiam.

      Usuń
  34. Bolesławiec jest bardzo ładny i tak kolorowy jak jego ceramika. Ławka przykuwa uwagę chociaż zapewne sucha jest wygodniejsza :). Chociaż przygody nie zazdroszczę to muszę przyznać, że poprawiłaś mi humor tą historią. Dużo uśmiechu życzę.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bolesławiec zawsze kojarzył mi się z ceramiką. A ta ławeczka jest genialna! Oczywiście nie zazdroszczę przygody z wodą, ale zdjęcia są cudne. A kolorowe kamieniczki na rynku dają taką pozytywną energię nawet w pochmurny i deszczowy dzień. Chyba pora wybrać się kiedyś do Bolesławca... Przytulam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jest to miasto przepięknej ceramiki. Kiedyś pokażę muzeum i różne ceramiczne cuda.:)
      Polecam Ci Tuptusiu Bolesław. A ławka, moim zdaniem, jest cudna!
      Moc uścisków!!!

      Usuń
  36. Piękne, malownicze tereny. To moje strony :)

    OdpowiedzUsuń