sobota, 8 września 2018

Petrovice u Karvine... U naszych południowych sąsiadów.

W pewną piękną, słoneczną niedzielę lipca z okazji moich zbliżających się sierpniowych urodzin, po raz kolejny postanowiliśmy odwiedzić naszych południowych sąsiadów. Tym razem padło na Karvinę. Taki mały podróżniczy prezent urodzinowy.
Nie dojechaliśmy jednak do niej od razu, ponieważ na trasie zatrzymaliśmy się w miejscowości Petrovice u Karvine, czyli Piotrowice obok Karviny.
Ta mała miejscowość i graniczące z nią wsie kryją kilka "perełek", o których będzie jeszcze na blogu.
Dzisiaj zapraszam Was na spacer do pięknie zadbanego parku, na terenie którego znajduje się przede wszystkim Zameczek - obecnie Hotel i restauracja oraz bardzo interesujące współczesne rzeźby.
Ze względu na totalny brak czasu, dzisiejszy post to maksimum zdjęć i minimum opisów.
Proszę o wyrozumiałość :)


Według źródeł: Zameczek zawdzięcza swoje istnienie niezwykłej pozycji na zalesionym wzgórzu Górnego Śląska, gdzie otwierały się spektakularne widoki dawnego pruskiego Śląska i pobliskiego Frysztatu.
O zamku Frysztat i Karvinie także będzie w odrębnym poście.:)





















Zameczek ma ciekawą historię, którą niebawem Wam przedstawię.




















Zauroczyło nas to miejsce. Szczerze polecamy na sobotni lub niedzielny spacer.
Zdjęcia pochodzą z lipca 2018 roku.

Pozdrawiam wszystkich odwiedzających i życzę miłego weekendu oraz spokojnego nowego tygodnia.

Od jutra będę nadrabiać zaległości na moich ulubionych blogach.

Sukienka: Bon Prix
Bluzeczka: prezent
Naszyjnik: Kwadrat
Torebka: sklep z włoskimi torebkami

44 komentarze:

  1. Bardzo fajne miejsce zwiedziłaś i nam pokazałaś:))ślicznie wyglądasz jak zawsze:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miejsce nas pozytywnie zaskoczyło. :)
      Dziękuję Reniu za miłe słowa.

      Usuń
  2. fajne miejsce i tak tam kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Spacer piekny. Moja uwage zwrocily laweczki nad woda ... wygodne? Ciekawie opowiadasz. Milego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cha,cha! M. był zmęczony, więc chyba nie zwracał na to uwagi.:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Jak widać za sąsiednią miedzą też jest pięknie i klimatycznie ! Mnie zachwyciły te figurki w parku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, Czechy maja dużo do zaoferowania wycieczkowo.
      Figury, figurki były rewelacyjne :)
      Moc pozdrowień.

      Usuń
  5. Cudne to malowane zwierzę a'la Gaudi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo! Zachwyciło nas najbardziej!
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  6. Park jest bardzo oryginalny i wręcz cudowny a Ty wyglądasz zjawiskowo w tej stylizacji<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park nas zauroczył. :)Planujemy pojechać tam jesienią. :)
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrowionka!

      Usuń
  7. Basiu , jak tam cudownie!!! A TY w tych kwiatach...doskonale pasujesz do otoczenia:))
    Mogłabyś zostać jedną z tych kolorowych rzeżb:D
    Buziaki kochana!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedną z rzeźb... ChA, cha, nie wiem, czy turyści by nie uciekli.:)
      A miejsce jest naprawdę super!
      Moc pozdrowień i buziaków.

      Usuń

  8. Hello,

    Oh, amazing !

    Sarah, http://www.sarahmodeee.fr

    OdpowiedzUsuń
  9. Hello,
    Very nice pictures.
    So nice to see this kind of art in these beautiful gardens.
    Very funny creations.

    Best regards,
    Marco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marco za miły komentarz. Park jest uroczy.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  10. Ależ piękne zdjęcia.
    I piękna na nich dziewczyna :-)
    Ja też lubię Czechy. A jeszcze bardziej Słowację, bo tam jest bardzo mało turystów a piękne miasteczka i zamki do zwiedzania.
    Pozdrawiam Cię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci się podoba.
      Cha, cha, dziewczyna... To czasy zamierzchłe...
      Lubię i Czechy i Słowację. A zamków tam ogrom.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Piękne miejsce, a Ty wyglądasz w nim uroczo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce jest Haniu naprawdę ładne. Polecam.
      Dziękuję...:)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  12. Basiu, przede wszystkim moc serdecznych życzeń urodzinowych. Prezent trafiony, a Ty wyglądałaś uroczo w tej kwiecistej stylizacji pośród parkowych nasadzeń.
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo za życzenia i miłe słowa.:)
      Dla mnie podróż to faktycznie bardzo trafiony prezent ze strony męża.:)
      A miejsce nas zachwyciło.
      Moc ciepłych pozdrowień posyłam.

      Usuń
  13. Aż wstyd, że mieszkam niedaleko (gmina w której kiedyś mieszkałam współpracowała właśnie z Karviną), a nigdy tam nie byłam!Ale na szczęście tu trafiłam i już wiem, gdzie pojedziemy jak będziemy się nudzić.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem to co najbliżej, po prostu mijamy... Ja też nie byłam w wielu miejscach, które mam na wyciągniecie ręki. Ciągle odkładam na później...
      Polecam to miejsce bardzo!
      Moc pozdrowień.

      Usuń
  14. Co to za malownicze miejsce !!!! Jakaś magia - stwory i stworki, kolory i niezykłe formy. Wyobraźnia i piękno. :))))
    A Ty Kochana w tej kolorowej sukni i cudownej bluzeczce, nie mówiąc o naszyjniku jakbyś była częścią tego cudownego miejsca :)))))
    Jestem zaurczona :)))))
    PRZEPIĘKNIE - kisses - Margot :) ))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te stwory i stworki były naprawdę urocze.:)
      Miło mi, że Ci się podoba moja trochę "przekolorowana i przekwiatkowana stylizacja".
      Pozdrawiam Cię ciepło! Moc buziaków!!!

      Usuń
  15. Basiu!
    Przesyłam moc życzeń urodzinowych, życząc dużo zdrowia, wspaniałych wojaży i spełnienia marzeń.
    Miejscowość urocza a Ty wyglądasz prześlicznie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za życzenia:)i miłe słowa.
      Takie ciepła słowa są dla mnie ważne.
      Moc pozdrowień posyłam.

      Usuń
  16. Piękny spacer w pięknym miejscu:)wspaniale wyglądacie:)a kolorowy kot jest rewelacyjny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kot, chyba kot... Też nasz zachwycił.:)
      Dziękuję za miłe słowa.
      Moc pozdrowionek.

      Usuń
  17. Odlotowa miejscówka! A Ty jaka kolorowa! Cudnie pięknie. Inspirująco. Pojechałby się 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę fajne miejsce. A ja się "wykolorowałam", może trochę za bardzo, z racji minionych urodzin.
      Coraz bardziej lubię te nasze weekendowe wyjazdy do Czech.:)
      Uścisków moc.

      Usuń
  18. Miejsce bardzo piękne, ciekawe rzeźby i cudowne widoki. Ślicznie Basiu wyglądasz...wszystkiego NAJ! Naj! Naj! z okazji Urodzin, buziaki kochana...ściskam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejsce Ci Basiu polecam na weekendowy wypad :)
      Dziękuję za życzenia.
      Zadzwonię Basieńko. Dzień mija za dniem, tyle spraw mam na głowie...
      Moc buziaków!!!

      Usuń
  19. Piękny park ale duża w tym Twoja zasługa - dzieki niemu nabiera kolorytu i radośniejszych barw. I pomimo tego, że nie zawsze jestem fanką sztuki abstrakcyjnej to czasami zazdroszczę jej twórcom wyobraźni.
    Kwiecista sukienka śliczna a Ty w niej jak Pani Lato :).
    Też mam urodziny w sierpniu pozdrawiam zatem pourodzinowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park naprawdę urokliwy, moja zasługa chyba w tym żadna...:), ale oczywiście miło mi, ze tak uważasz. :)
      Ja także wobec tego posyłam moc pourodzinowych życzeń. Wszystkiego dobrego!!!

      Usuń
  20. Nie wiedziałam, że masz urodziny w sierpniu, dlatego spóźnione, ale najlepsze życzenia dla Ciebie, niech spełnią się Twoje prośby i modlitwy, a zaraz potem marzenia! I zdrowia jak najwięcej, o resztę zadbasz sama :) Nadrabiam zaległości blogowe po urlopach :) Miły park pokazałaś, a kolorystycznie wpasowałaś się w niego idealnie. Też zastanawiałam się, czy ławeczka nad wodą była wygodna ;)Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Duśka za życzenia. Ten dzień jest dla mnie trudny... Nie z powodu upływających lat, tylko, że nigdy nie będziemy już wszyscy razem...
      "Ławeczka" była niewygodna, M. przycupnął, bo bolała go noga, a ja latałam z aparatem i pstrykałam rzeźby. :)A park naprawdę śliczny!
      Buziaków moc!!!

      Usuń
  21. Piękne miejsce, szczególnie park z rzeźbami. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, ten park nas zachwycił.:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  22. Pięknie tam, sympatycznie wszystko pokazujesz i radość bije od Ciebie, aż miło:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czechy mają sporo ciekawych miejsc, a my mamy blisko da granicy.:)
      Dziękuję za miłe słowa.:)

      Usuń