niedziela, 30 sierpnia 2020

Pałac w Nakle Śląskim. Część druga.

 Zapraszam Was dzisiaj  ponownie do Nakła Śląskiego.

Zwiedzając wnętrze pałacu, nie spodziewajmy się pięknie urządzonych komnat. 

Nie zachowały się  meble czy inne przedmioty. W zasadzie sale obecnie służą jako pomieszczenia, w których są organizowane różne wystawy. Podczas rozmowy z dyrektorem pałacu, dowiedzieliśmy się, że chętnych organizatorów wystaw malarstwa, rzeźb czy innych dzieł sztuki nie brakuje. Tak jak pisałam w pierwszej części w 2006 roku powstała tutaj Galeria Sztuki Barwy Śląska, natomiast od 2013 utworzono w wyremontowanych wnętrzach Centrum Kultury Sztuki.

Kilka wystaw przedstawia historię dawnych właścicieli pałacu - rodu Donnesmarcków. Mieliśmy także okazję zobaczyć wystawę malarstwa współczesnego, wystawę ikon oraz film dokumentalny na temat pałacu w Nakle Śląskim.


Zapraszam na fotorelację:



Sale, w których starano się oddać ducha dawnych czasów.
Dzięki panu dyrektorowi przy okazji mała "sesyjka".
Dr Stanisław Zając jest wielkim pasjonatem i niezwykle miłym człowiekiem.

Sejf, którym bardzo zainteresował się M.:

     Obfociliśmy  pomieszczenia możliwie ze wszystkich stron:                      


Dziękujemy panie dyrektorze za miłą rozmowę.:)


W tej sali zobaczyliśmy  film promujący pałac w Nakle  Śląskim :


Część wystawy ikon oraz sztuki współczesnej:



I jeszcze kilka ciekawych, moim zdaniem, detali i elementów:



Oryginalny zachowany fragment posadzki:


Hol pałacu:


Czy warto przyjechać do Nakła Śląskiego? Oczywiście.:)
POLECAM BARDZO!
Moje opisy są skromne, ale myślę, że zainteresowani sami skuszą się na odwiedzenie tego miejsca oraz uzupełnienie wiadomości.


Pozdrawiam bardzo serdecznie wszystkich odwiedzających i życzę dobrego tygodnia.

PS Przepraszam, że jeszcze nie dotarłam na moje wszystkie ulubione blogi.

Zdjęcia pochodzą z lipca 2020 roku.

42 komentarze:

  1. Piękna sesja:)))a Ty Basiu ślicznie wyglądasz:)))ja bardzo lubię takie wnętrza:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu za miły komentarz.:)
      Jak wiesz, lubię zwiedzać zamki i pałace.
      Moc pozdrowień i uścisków posyłam.:)

      Usuń
  2. Wspaniale Basiu wyglądasz w tym pałacowym otoczeniu, bardzo cieszy mnie Twój uśmiech. Samo miejsce prezentuje się cudownie, być może kiedyś trafię w tamte rejony, to na pewno odwiedzę :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za miły komentarz.:)
      Polecam Ci bardzo to miejsce.
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.:)

      Usuń
  3. Śliczne wnętrza i zdjęcia Basiu. Prześlicznie wyglądasz, pozdrawiam Was serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko za miłe słowa.:)
      Tam w zasadzie są tylko dwa pomieszczenia urządzone w dawnym stylu, a reszta pomieszczeń - to różne wystawy.
      Moc serdeczności posyłam.:)

      Usuń
  4. Pałac piękny w każdym szczególe, a Wam w tych wnętrzach bardzo do twarzy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że nie popadł w ruinę.:)
      Dziękujemy za miłe słowa.:)
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

      Usuń
  5. Witaj Basiu.
    Piękny pałac, ładnie i ciekawie urządzony.
    Mo i super zddjęcia.
    Choć zwiedziłem dziesiątki, jeśli nie setki pałaców, to w Nakle nie byłem.
    No cóż, nie można widzieć wszystkiego.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Michale.:)
      W zasadzie są tutaj tylko dwie sale urządzone w dawnym stylu, w pozostałych pomieszczeniach znajdują się wystawy. Cieszę się, że w lipcu dotarliśmy do Nakła Śląskiego. W sierpniu już nigdzie nie byliśmy...
      Twój dorobek dotyczący zwiedzania pałaców jest naprawdę imponujący.
      Pozdrawiam Cię także serdecznie.

      Usuń
  6. Bardzo urokliwe miejsce! Mnóstwo ciekawych elementów pałacu. Zachwyciły mnie szczególnie te kolorowe ozdoby okienne. Uwielbiam takie detale.
    Zawsze warto gdzieś wyjechać, by zobaczyć coś nowego i interesującego, bo można też wtedy spotkać takich pasjonatów, jak tamtejszy dyrektor.
    Fajne zdjęcia! Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te kolorowe ozdoby okienne też mi się spodobały.:)
      Zgadzam się z Tobą, mnie cieszy każda podróż i bliska i dalsza. W lipcu byliśmy na 2 jednodniowych wycieczkach, w sierpniu już niestety nie udało nam się wyjechać nigdzie (z wiadomych powodów).
      Pozdrawiam Cię słonecznie już wrześniowo. Buziaki! :)

      Usuń
  7. Przecudowne miejsce! Chcialabym je odwiedzić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam też się Paulino spodobało.:)
      Polecam.
      Moc pozdrowień posyłam.:)

      Usuń
  8. Mogłabyś tam zamieszkać Basiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basieńko, chyba jednak nie...
      Chociaż, zastanowię się :)

      Usuń
  9. Nie byłem tam już z 15 lat. Do środka nie udało nam się wejść, za to pospacerowaliśmy po ładnym parku. Potem kilka razy przejeżdżałem obok, ale bez zatrzymywania się. Chyba wybierzemy się ponownie, ale jesienią.
    Dzięki za pokazanie, jak wygląda pałac od środka.
    Pozdrawiam )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się park jest ładny. Trochę spacerowaliśmy, na tyle, na ile miałam siły.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  10. No tak, mało który pałac ma oryginalne meble. Cud, jeśli w ogóle sam pałac przetrwał. Wszystko przeważnie rozkradziono. "Złote" lata PRL... Ale fajnie, że są pomysły na zagospodarowanie tych pięknych zabytkowych obiektów ✌️👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie i super, że przetrwał.:) Dzięki temu, że dosyć długo mieściła się w nim szkoła.
      Cieszę się, że udało am się wreszcie dotrzeć do Nakła Śląskiego. Ciągle mijaliśmy to miejsce, a wcale nie znajduje się tak daleko od Rybnika.
      Serdeczności posyłam.:)

      Usuń
  11. Basiu, wyglądasz pięknie i idealnie komponujesz się w tych wnętrzach, takie klimaty bardzo do Ciebie pasują.
    Nie byłam w tym pałacu, ale chętnie bym go odwiedziła zachęcona zdjęciami. Ikony wyglądają na współczesne, ale i tak wszystkie kocham. Obrazy mnie zachwyciły, nie wiem, czy są malowane farbami, na zdjeciach wyglądają tak, jakby były wykonane metodą czeczotki, czyli połączonych kawałeczków pleksi, może ciętych kamieni?
    Piękny pałac i wystawa.
    Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ikony były współczesne, też je zawsze podziwiam i mam w domu przewiezioną z Grecji. Obrazy były malowane farbą. Wystawa także nam się spodobała.:)
      Cieszę się, że udało nam się tam dotrzeć.
      Dziękuję Ci za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię w słoneczny dzionek września.:)

      Usuń
  12. Podziwiałam pałac i dzieła sztuki, ale przede wszystkim modelkę:)Idealnie pasujesz do pałacowych klimatów:)
    Twoja stylizacja przypomniała mi, że mam podobną bluzkę w szafie, której tego lata nie założyłam jeszcze ani razu, pora to naprawić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zielonapiranio.:)
      Dziękuję za miły komentarz. Bardzo lubię zwiedzać zamki, pałace, dworki.:)
      W zasadzie udało nam się tylko dotrzeć do dwóch w lipcu, w sierpniu już w ogóle.
      Mnóstwo moich letnich ciuszków też nie zobaczyło tego lata światła dziennego.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

      Usuń
  13. Nie tylko pałac w Nakle Śląskim odzyskał splendor, Ty również, nawet w tej niebieskiej maseczce Ci do twarzy. Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ewuś.:) Tak się cieszę, że jesteś.:)
      Dziękuję za miłe słowa.
      Buziaki!!! I wszystkiego dobrego.:)

      Usuń
  14. Witaj Basiu,
    pałac w Nakle Śląskim jest przecudny, a Ty wspaniale wkomponowałaś się w jego piękne wnętrza. W ogóle miło Cię widzieć taką uśmiechniętą.

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolino za miły komentarz.:)
      Jak tylko poczuję się znowu lepiej, nadrobię u Ciebie zaległości.
      Buziaki!

      Usuń
  15. Bardzo ciekawe miejsce, fajnie, że tam są wystawy i urządzone wnętrza. Ślicznie w tych wnętrzach wyglądasz. Widzę człowieka z pasją, dba o ten pałac, brawa dla pana dyrektora. Pozdrawiam cieplutko, buziaki posyłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, pan dyrektor robi wszystko, by przywrócić także na zewnątrz "blask" pałacu.
      Dziękuję za miłe słowa.:)
      Pozdrawiam Cię mocno i posyłam moc buziaków!!!

      Usuń
  16. Dziękuję Ci Basiu za wycieczkę :)) Z wielką przyjemnością pospacerowałam po tych wspaniałych wnętrzach!
    Mam nadzieję, że czujesz się coraz lepiej i niedługo odkryjesz jakieś piękne miejsce:))

    Ja wciąż jak na macierzyńskim, tyle, że psim;)
    Buziaki kochana! Zdrowiej:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana!!!
      Dziękuję, że jesteś, rozumiem, że na tyle ile to możliwe.
      Zadzwonię w przyszłym tygodniu. Dziękuję za troskę.
      Pozdrawiam Cię ciepło!:) Moc buziaków!!!

      Usuń
  17. Wspaniała sesja i relacja. Basiu, dzięki Tobie ożyły moje wspomnienia.
    Nakło jest warte odwiedzenia i rozpropagowania. Niewiele osób słyszała tym pałacu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Łucjo.:)
      Pałac nas zachwycił z zewnątrz przede wszystkim.
      Zapraszam na relację już niebawem z naszej wycieczki do Czech.
      Pozdrawiam Cię także serdecznie.

      Usuń
  18. Bardzo ładne zdjęcia, urocza Modelka, malownicze miejsce🌺😍
    Kochana serdecznie pozdrawiam, zdrówka życząc🤗🌻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Margano.:)
      Tylko jedna z 3 wycieczek w tym roku.
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

      Usuń
  19. Pięknie zdjęcia i fantastyczna stylizacja. Z przyjemnością z Tobą pozwiedzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawe miejsce. A ja mam dosłownie "rzut beretem" od Nakła Śl. i jakoś dotąd się nie wybrałam. Muszę koniecznie nadrobić tę zaległość.

    OdpowiedzUsuń
  21. A naprawdę warto.:)
    Na pewno tam w końcu dotrzesz. :)
    Na mojej liście jest wiele ciekawych miejsc blisko naszego miejsca zamieszkania i też jeszcze nie dotarłam.
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń