wtorek, 16 stycznia 2018

Odkrywamy piękno Korfu - część pierwsza...


Jest wrzesień 2013 roku. Upał daje się we znaki.
Prawie wszyscy goście hotelowi są już na plaży lub przy basenach.
A My, nie lubimy smażyć się jak frytki, więc postanawiamy wyruszyć w drogę.
Plan jest taki - jedziemy przed siebie :) Jak się uda, to dotrzemy do rezydencji cesarzowej Sissi...
Nie pytajcie mnie o nazwy miejscowości, które mijaliśmy, bo ich po prostu nie pamiętam.
Nasz przemiły kierowca - J., co kilka minut krzyczał z zachwytu, a My mu wtórowaliśmy.
Bo Korfu nie da się nie zachwycać... Jest piękne.:)
Kto jeszcze nie posmakował wysp greckich - polecam!
Zapraszam na wirtualną wycieczkę.
Ten post jest też częściowo odpowiedzią na pytanie: Dlaczego tak bardzo lubimy z M. Grecję:


    Morze i góry :) :


    Dzikie  plaże "bez końca" :


Niebieska czysta woda:


"Bliskość" innych wysp lub lądów, wystarczy popłynąć wpław lub katamaranem:


Urokliwe widoki i przepiękne niebieskości:
























I nasz wyjazd nie byłby zaliczony oczywiście bez przygód, które przytrafiają nam się za każdym razem. :).
Tym razem udało nam się spędzić mile czas w towarzystwie greckiej rodziny.
M. poszedł zapytać o dalszą drogę, nie mam pojęcia w jakim języku, a rodzinka grecka zaprosiła nas na poczęstunek.




Nie rozumiałam ani słowa i tak naprawdę wszystko zrozumiałam :)
Jak to możliwe - nie wiem?
No cóż w Grecji czuję się, jak u siebie...



Następnie zaproszono nas do piwnicy, gdzie - nie uwierzycie, znajdowała się najprawdziwsza wytwórnia win.


Ciekawe, co na takie warunki produkcji powiedziałby nasz sanepid ?
A Grecy mają to po prostu w nosie... I robią swoje...


Na dalszą drogę dostaliśmy kilka woreczków słodziutkich, soczystych winogron i ... o reszcie przemilczę...


 Ruszamy dalej przed siebie.
 Przed nami kolejne atrakcje i przepiękne widoki, ale o tym już w kolejnym poście.


Zapraszamy :)



Pozdrawiam bardzo serdecznie wszystkich odwiedzających i zapraszam na kolejne wspomnienia podróżnicze.

Nie wiem, jaka jest u Was pogoda... Ja słyszę za oknem świszczący zimowy wiatr...
Zdecydowanie wolę takie klimaty, jak na powyższych zdjęciach.

Jutro i pojutrze planuję odwiedzić moje ulubione blogi. Mam ostatnio problemy ze wzrokiem i próbuję trochę ograniczyć pracę przy komputerze.

Zdjęcia pochodzą z Korfu - 2013 rok.

78 komentarzy:

  1. Basiu jak pięknie! Kocham słońce i niebieskie niebo. Nie byłam w Grecji nie mam na razie możliwości, ale w planach jest podróżowanie:) Podziwiam zdjęcia i widoki i ach jak mi teraz dobrze...U mnie zimno, pochmurno, a teraz słonecznie się zrobiło dzięki Tobie, buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, ja Grecję uwielbiam od wielu lat. :)Grecję bardzo Ci polecam, szczególnie wyspy.
      Miło mi, że lubisz nasze podróże.
      Pozdrawiam Cię ciepło. Moc buziaków!

      Usuń
  2. Basiu!
    Z prawdziwą przyjemnością oglądam greckie widoki, przecudne ciepłe i błękitne morze i niebo. Och, bardzo marzę o wiośnie i słońcu ponieważ u mnie szaro, ponuro.
    Jak zwykle fantastyczne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, znasz Grecję, więc nie obce Ci te klimaty :)
      Miło, że podróżujesz z nami. :)
      Moc ciepłych pozdrowień posyłam.

      Usuń
  3. Do tej piwniczki to i ja bym zajrzała:-)
    Cudownie cudowny post Basiu. Napisz proszę parę słów na priv odnośnie ostatnich wieści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu droga, nadal czekam... Ty wiesz, na co...
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  4. Prześliczne zdjęcia, miło Cię widzieć uśmiechniętą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko.
      To uśmiech "stary"... Rok 2013...
      Moc pozdrowień.

      Usuń
  5. Basiu, w tej sukience pięknie komponujesz się z ze wszystkimi niebieskościami Korfu. Nie mogę wyjść z podziwu, że woda może mieć taki cudowny kolor.
    Już nie mogę się doczekać wizyty w Grecji. Mam nadzieję, że w końcu tam dotrzemy.
    Korfu również mi się marzy, ze względu na pałac Sissi. Bardzo chciałabym go zobaczyć. Ostatnio pisałam nawet o niej post.

    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario, dziękuję za miłe słowa.
      Na pewno dotrzecie do Grecji, ja mogłabym spędzać tam wakacje bez przerwy :)
      Opiszę pałac Sissi. Obiecuję.
      Moc pozdrowień i buziaków!

      Usuń
  6. piękne zdjęcia, Korfu mnie oczarowało, oby udało się spełnić marzenie aby się tam pojawić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korfu jest naprawdę bardzo urokliwe.
      Zapraszam na kolejne relacje:)

      Usuń
  7. Kocham Wasze wycieczki i chętnie z Wami podróżuję:)))mimo że tylko wirtualnie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Reniu. Zapraszam na kolejne wspomnienia podróżnicze.:)
      Moc ciepłych pozdrowień.

      Usuń
  8. Ta wyspa jest cudna można całą przejechać w ciągu paru godzin i kąpać się w morzu po dwóch stronach wyspy.My mieliśmy nocleg koło pałacu Sissi pałac owszem zwiedziliśmy jako pierwszy. Jak widzę te fotki to aż chcę tam wrócić . Pozdrawia Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest cudna, prawda? Super mieliście lokalizację :)
      Jakbym cosik pomyliła pisząc o Sissi, proszę o poprawki. :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Ten cudowny letni klimacik... O tak, zważywszy na gwiżdżący wiatr i padający za oknem śnieg. Odnośnie Greków - to chyba ta ich południowa natura sprawia, że oni po prostu żyją i cieszą się życiem. My bardziej kalkulujemy, martwimy się, chcemy być tacy akuratni. A oni robią swoje i mają z tego tzw. fun. I fajnie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tak, jak piszesz. Grecy żyją bardziej na luzie, a my ciągle spina...
      Pozdrowionka!

      Usuń
  10. Piękne widoki :) Zaskoczyły mnie tak dawne wspomnienia, skoro to z roku 2013 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj na moim blogu!
      No cóż, sprawy rodzinne, bardzo ważne ( choroba Mamy a potem Córki)odsunęły blogowanie na daleki plan. Mam sporo nieopublikowanych zdjęć z 2013 roku, 2014, 2015 i 2016...
      Zapraszam na kolejne relacje.
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Z chęcią zerknę zatem na kolejne wpisy :)

      Usuń
  11. Basiu, byłam - dziękuję za piękne przypomnienie tej wyspy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Such a beautiful place! Thanks for sharing the photos! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Hanna.
      Dziękuję. Podróże to nasza pasja.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Piękne widoki, cudowna pogoda :) Aż miło popatrzeć. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie widoki to właśnie Grecja - moja ulubiona. :)
      Zapraszam na kolejne relacje.
      Pozdrawiam Cię Jolu.

      Usuń
  14. Napisałam długi komentarz i wifi mi przestało działac przy publikacji :-( Piękna zielona wyspa, z tą produkcją wina to fajna ciekawostka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak bywa. Mi też często wcina komentarze...
      Korfu jest bardzo zieloną wyspą. A winko było pyszne... :)

      Usuń
  15. Ależ piękne wakacyjne wspomnienia :)!!!!
    Zaczynam coraz bardziej tęsknić za latem. Dziewczynki wciąż mi chorują!!! Tym razem męczy je ospa wietrzna :/.
    Ach lato.... gdzie jesteś :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to przede wszystkim życzę zdrowia dla dziewczynek.
      A lato przyjdzie, mimo że za oknem u mnie wieje okrutnie.
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  16. Wspaniałe te Twoje podróże, tylko pozazdrościć :))
    Przepiękne zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś, podróże to nasza pasja. Ja to niespokojny duch jestem. Teraz mamy zastój podróżniczy... Póki co - mnóstwo wspomnień.
      Zapraszam!

      Usuń
  17. Cudowna wyspa , takie widoki lubię najbardziej morze i góry.Właśnie przypomniałam sobie ,że byłam na Korfu , co prawda tylko 1 dzień w stolicy wyspy , podczas objazdówki po Grecji kontynentalnej.Może kiedyś uda mi się namówic męża , bo on jest rozkochany w hiszpańskich klimatach....
    Pozdrawiam Cię Basiu gorąco w ten zimny wieczór
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wyobraź sobie Dorotko, że my stolicy nie zdążyliśmy zwiedzić, inne miejsce nas przyciągały. Może kiedyś tam wrócimy? :)
      My też lubimy hiszpańskie klimaty, ale mimo wszytko Grecja wygrywa. :)
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.
      Moc buziaków!

      Usuń
  18. Efectivamente las islas Griegas son magnificas, yo tan solo he estado en Grecia pero no pudimos visitar en aquel tiempo las islas.
    Te recomiendo que te pongas el traductor de Google, pues ayuda comprender lo que escribes para otros hablantes de otra lengua.
    Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grecja to miejsce, gdzie ciągle wracamy.
      W przyszłym tygodniu będę miała na blogu tłumacza. :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Pięknie, słonecznie i błękitnie!!! Nie zdziwię się, jeśli w tej Grecji kiedyś w rezultacie zamieszkasz na stałe ;) A ja Ci się tam wtedy zwalę na głowę :D Z tym winem robionym w domu, to w ogóle południowcy tak mają - we Włoszech też to bardzo popularne, na południu przynajmniej. Pamiętam, jak kupowałam kilka razy w tygodniu właśnie w takiej przydomowej winiarni wino w butelkach po wodzie mineralnej - dla kobiety, u której pracowałam. Domowe, lekkie, do obiadku. To jest to! ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, mogłabym tu zamieszkać... Jak M. wygra w Totka, to rozważę taką opcję. :)I wtedy możesz się zwalić...:)z całą rodzinką :)
      A winko owszem było dobre.
      Ach, zapachniało wakacjami letnimi :)
      A tu wiatr nadal hula za oknem :( I jeszcze mega było tąpniecie. Krzesło się ze mną przesunęło... Nic fajnego...:(
      Pozdrowionka!

      Usuń
  20. Przepiękne zdjęcia!!! Wspaniałe widoki!!!Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne zdjęcia i zapewne wspaniałe wspomnienia:)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnienia radosne. :)
      Zapraszam na kolejne relacje.
      Moc pozdrowień.

      Usuń
  22. Wspaniała wyprawa! Chcę tam być...
    Pozdrawiam serdecznie!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci Grecję. Jest piękna.
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  23. Dziękuję Ci Basiu za tę wycieczkę!
    Za oknem zawieja, a u Ciebie tak ciepło... Słońce i tyle kolorów:))
    Ściskam Cię z całych sił kochana!!!
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga, korzystaj ze słoneczka :)
      U nas dzisiaj już nie wieje, ale jest ponuro...
      Tysiąc buzioli!!!

      Usuń
  24. Piękne widoki, niesamowita niebieskość bije z każdego zdjęcia.
    W taka pogodę jak za oknami aż miło pooglądać takie wspomnienia.
    Pozdrawiam Basiu, miłego dnia...ściskam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu takie wspomnienia trochę ocieplają moje ciało i duszę...
      U nas przestało dzisiaj wiać, ale jest beznadziejnie...
      Moc ciepłych pozdrowień.
      Buziaki!!!

      Usuń
  25. Basiu, jak tam pięknie. Wow. A Ty wyglądasz cudownie, piękna sukienka, oglądałam dwa razy, by oczy nacieszyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, ja do Grecji mogłabym wracać ciągle. Teraz na razie tylko we wspomnieniach...
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!

      Usuń
  26. Hello,
    What a great shots.
    So nice to see you standing on that high place with the clear blue sea at the back. What a wonderful view. That's no bad place to be. Lovely!!

    Greetings, Marco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marco, Grecja to nasze ulubione miejsce. Tam jest pięknie.
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  27. Piękne widoki, super miejsce! Bardzo pozytywne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Och... Jak tam pięknie. Wiem, że uśmiech nie schodziły mi z buzi. Wiem, że mój aparat, by ze mną zwariował. hehe Też nie lubię smażyć się jak frytki. Wolę zwiedzać. Taki ze mnie mały odkrywca. Uwielbiam to. Boskie zdjęcia. Fragment, w którym opisujesz zaproszenie przez grecką rodzinę, najbardziej mi się podoba. Poczułam klimat tego miejsca. Bardzo mi się podoba. Tyle kolorów, natura wszędzie. Nie jestem fanka miejsc pełnych budynków z małą ilością natury. Tam jest naprawdę bajecznie. Czekam na kolejną cześć. Duży serdeczny uścisk przesyłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, tam miałabyś, co kadrować. Grecja jest bardzo urokliwa.:)
      zapraszam na dalsze odkrywanie Grecji.
      Uściski i buziaki!

      Usuń
  29. Witaj Basiu:)
    No Twoje zdjęcia Kochana to po prostu raj dla mych oczu. U nas też szaro, wieje, leje, sypie śnieg, jest mokro i szaro:(((
    Tak jak Wy kochacie Grecję i czujecie się tam jak u siebie tak my mamy z Włochami, chociaż Grecję tez bardzo lubię:)
    Troszcz się o swoje oczka !
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, Włochy mnie też zauroczyły. Byliśmy za krótko i tylko jeden raz, jeszcze zwiedzanie przed nami, mam nadzieję. :)
      Dziękuję za troskę.
      Buziaki!

      Usuń
  30. Jeju, jak tam cudownie! Az by się chciało tam być :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, czekam już na sierpień, może się uda... :)

      Usuń
  31. ależ cudownie. :) kocham te błękity - morza i nieba, te piękne plaże. rozmarzyłam się, a przecież jeszcze nigdy tam nie byłam, bo zawsze zamiast jechać do Grecji, wybieramy się do Hiszpanii. <3 ale tam właśnie czuję się jak w domu, zwłaszcza odkąd zaczęłam się uczyć hiszpańskiego. :)
    pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja czuję się w Grecji, jak ryba w wodzie :)
      Hiszpanię też lubimy. :)
      Moc pozdrowień.

      Usuń
  32. Jak miło,że w ten mroźny czas pokazujesz takie urocze, ciepłe miejsce:)Widać,że to miejsce jest wymarzone na letni wypoczynek:)pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też już chcę ciepełko. zima mnie męczy...
      Moc ciepłych pozdrowień.

      Usuń
  33. Korfu jest na liście miejsc do odwiedzenia, ale jeszcze długo poczeka. Cieszę się, ze u Ciebie mogę to cudne miejsce zobaczyć na zdjęciach. Wspaniale zobaczyć te słoneczne widoki w zimowy wieczór.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Avelino, tak to jest. Czasem trzeba czekać. My też na razie czekamy na dalsze podróże... a Korfu polecam. :)
      Moc ciepłych pozdrowień posyłam.:)

      Usuń
  34. Kocham też wyspy greckie i błękitne morze przy nich. Na Korfu niestety nie byłam. W zeszłym roku byłam na Lefkadzie. O podobnej gościnności, ale Włochów, miałam okazję się przekonać na Sardynii. Zostaliśmy zaproszeni z ławki blisko ich do domu i miło ugoszczeni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Lefkada jest na naszej liście :)
      Miłe są takie sytuacje... A Korfu szczerze polecam.
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  35. powiem ci Basiu ,że post za postem przeglądam Grecję twoimi oczami i szukam inspiracji na nasze nieszczęsne wakacje w Grecji i ...jakoś nie mogę się odnaleśc. Nie moje klimaty.
    Jak już uznałam że wiem, chce wejść na Olimp to ...zaczęłam przeglądać czym wejście jakby nie było na górę liczącą blisko 3000 m się je...i niestety to nie dla dzieci, jeszcze nie, nie bez przygotowania i doświadczonego partnera. A i moje chodzenie po wyższych górach to wspomnienie
    więc nadal nie wiem co ja w tej Grecji robić będę, widoczki plaż, owszem ładne, błękit zniewala, ale...
    o wyjeżdzie to Włoch i do Toskanii miałam podobne wrażenie ,że nie mój klimat i choć było fajnie, to nie mogę podzielić zachwytu nad Toskanią....
    jejuuuuuuu
    jak spędzić wakacje gdzie jest upalnie, bez samochodu .....

    pozdrawiam kochana i cieszę się że bywasz tutaj, że szukasz swojej normalności
    Anna Tym, która szukając swojej normalności skasowałą bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj kochana Aniu.
      Przepraszam, że jeszcze nie odpisałam. U mnie ciągle się dzieje...
      Mam nadzieję, że Wasza Rodzinka urocza zdrowa.
      Jeszcze będzie kilka postów o Grecji. Może Cię cosik zainspiruje.
      Ja sama do końca nie wiem, dlaczego tak uwielbiam Grecję, czuje się tam jak ryba w wodzie...
      Wiadomo, każdy lubi coś innego.:)
      Normalności szukam, ale nadal znaleźć nie potrafię.:(
      Blog jest póki co, jest jakąś odskocznią.

      Brakuje mi Twojego bloga, a za Tobą tez bardzo tęsknię.
      Moc uścisków!!!

      Usuń