piątek, 23 sierpnia 2013

Wyspa Dedala i Ikara - część I

Kreta... spełniamy kolejne marzenie. Od dziecka chciałam zobaczyć wyspę, z której Dedal chciał się wydostać razem ze swoim synem Ikarem,  zwiedzić słynne słynne Knossos oraz  pałac króla Minosa.

Obiecałam 2 i 3 post na temat Egiptu, przygotowałam kolejne i zapisałam je w roboczych. Ze względu na obecną sytuację w Egipcie, posty te wyjątkowo ukażą się później.

Zapraszam serdecznie na pierwszą część -  na temat przepięknej wyspy greckiej.

Przepraszam za jakość niektórych zdjęć, właśnie podczas tego wyjazdu nasz aparat zupełnie odmówił posłuszeństwa. Dzięki wspaniałemu małżeństwu, które poznaliśmy na Krecie, cieszymy się, że  w ogóle mamy zdjęcia z wycieczek, za co jeszcze raz bardzo Im dziękujemy.

Udało się, lecimy na Kretę, jest sierpień 2008 roku.

Lecimy liniami cypryjskim, za 3 godziny będziemy już na wyspie...

W skromnym, ale schludnym pokoju czekała na nas niespodzianka - posiłek po podróży...

A my szybciutko sprawdzamy okolicę obok hotelu:

Przepiękny kościółek:

Nasze pierwsze śniadanie,  później czekamy na rezydenta, chcemy dowiedzieć się, jakie zaproponują nam    wycieczki. Planujemy też wynajęcie samochodu.

Hotelik był bardzo kameralny, był to prywatny pensjonat, mieliśmy jeden basen tylko dla siebie:

Czyściutko, miła atmosfera i bardzoooooooo kameralnie...

Zadbane obejście, piękne kwiaty:

Moja prywatna palemka:

Widok z tarasu na Morze Egejskie:

Na spacerze zaliczyliśmy pierwszy gaj oliwny:

Obok hotelu rosło drzewko z figami:

Mamy więc także prywatne figi:

W oczekiwaniu na rezydenta:

Mamy już plan zwiedzania:

Zorganizowane wycieczki: Wyspa Santoryn, wieczór kreteński
    Indywidualnie samochodem: Knossos, Jaskinia Agia Sofia, Klasztor- Chrisoskalitisa, Plaża  Elafonisi,             Hania - stolica Krety

Zapraszam na  kolejny posty ukazujące piękno tej wyspy.
   Andio!

Tunika: Moda Polska
Koraliki: Sklep indyjski
Bransoletka: lokalny butik

1. Basiu, piękna wycieczka! Śliczne stylizacje i zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie :)

1. Dziękuję Jolu, dzisiaj tylko wstęp. Zapraszam za kilka dni na dalszą część. Egipt będzie później, nie jestem w nastroju, by na razie publikować o nim posty. Pozdrawiam Cię ciepło!

2. Gracias muchas. Fotos de 2008 - estos, son los recuerdos del viaje. Tu calor!

3. W Grecji byłam 3 razy ale nie na Krecie.
    Piękne widoki i wspaniałe wspomnienia.
    Ty Basiu zawsze uroczą, zawsze elegancka.
    Widzę, że też lubiałaś Modę Polską a w białych spodniach wyglądasz świetnie.
    Pozdrawiam i miłego weekendu....

1. Dziękuję Ci Basiu! My byliśmy w Grecji też kilka razy. Za kilka dni zapraszam na post na temat Santorini. Grecja to kraj, do którego lubimy wracać. Jestem nim zachwycona. A Modę Polską bardzo lubiłam, wyobraź sobie Basiu, że w tej tuniczce chodzę do dzisiaj. Jest niezniszczalna. Pozdrawiam Cię bardzo gorąco!

2. Takie rzeczy niezniszczalne baardzo lubię ale teraz nie ma takich, sezon, dwa i nie do użytku, teraz mi szkoda, że tyle świetnych rzeczy powydawałam kuzynce choć coś tam jeszcze się zachowało...miłego weekendu, idę na rowerek...

3. Masz rację Basiu, były to wyroby nasze, rodzime, materiały bardzo dobre gatunkowo. W niektórych ubraniach chodzę nadal, kilka też ma moja córka i także je nosi... i nadal nic się z nimi nie dzieje. Zresztą obecnie, jak to tylko możliwe, kupuję ubrania, tak jak piszę na postach: w lokalnym butiku, ubrania są szyte u nas: w Łodzi, Częstochowie, Prudniku i innych polskich miastach. Basiu droga, życzę Ci również miłego i słonecznego weekendu. My jedziemy do zaprzyjaźnionego małżeństwa, które poznaliśmy podczas wyprawy do Ziemi Świętej. Pozdrawiam serdecznie.

4. Odpowiedzi
    1. My także byliśmy zachwyceni wyspą, zapraszam na dalszą część. Pozdrawiam.

5. Witam Basiu:)
    Pięknie! Zdjęcia oddają klimat tego miejsca:) Mój ulubiony kierunek wyjazdów to Tunezja...
    Buziaki- Anna

1. Dziękuję Aniu, to dopiero początek, piękne widoczki tak naprawdę dopiero będą. W Tunezji jeszcze nie byliśmy, ale planujemy, być może jesienią. Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!

6. Piekne zdjecia, super wycieczka, ja tez byłam na Krecie ale tylko dwa dni - pozdrawiam :0

1. Dziękuję bardzo, za kilka dni dalsza cześć - zwiedzanie wyspy. Zapraszam. Pozdrawiam serdecznie.

7. chętnie oglądam i czekam na dalszy ciąg:)))zawsze wyglądasz pięknie:)))Pozdrawiam serdecznie

1. Dziękuję bardzo Reniu. Zapraszam serdecznie, już za kilka dni Santorini - miejsce , w którym się zakochałam... Pozdrawiam Cię gorąco!

8. Uwielbiam tutaj zaglądać, cudowny klimat u Ciebie na blogu :)Jak zawsze pięknie wyglądasz i ten Twój śliczny uśmiech:) Pozdrawiam gorąco:)

1. Dziękuję ślicznie Magdo. Mam nadzieję, że fotorelacje z wycieczek po wyspie również Ci się spodobają. Pozdrawiam Cię ciepło w dość chłodny poranek, ale później ma być cieplutko!

9. Bardzo bym chciala pojechac do Grecji, niestety z mojej strony swiata takie wycieczki sa baaaardzo drogie. Zdjecia wspaniale ja tu wydaja same odglosy zachwytu.

1. Dziękuję Aniu. Oj tak Grecja ma niepowtarzalny klimat, zapraszam na dalszą cześć relacji, zwiedzanie przepięknej wyspy oraz bajecznego Santorini. Z mojej strony świata te wyjazdy są realne, jeśli chodzi o finanse, natomiast bardzo drogie są oczywiście dalsze wyprawy: Kuba, Dominikana, Meksyk, Peru, Kanada, USA itp. Pozdrawiam Cię serdecznie.

10. Super widoczki... Podobają mi się białe spodnie - bardzo dobrze Pani wygląda w takim fasonie, elegancko i szykownie.

1. Witam. Dziękuję bardzo. Uwielbiałam te spodnie i jeszcze wiszą w szafie, dobry polski wyrób. Niestety trochę są już za ciasne... Nie wiem też, czy taki krój mogłabym obecnie nosić? Pozdrawiam.

11. ŚWIETNY BLOG :) <3 zapraszam do siebie WWW.JAGODABLOG.BLOGSPOT.COM

1. Dziękuję bardzo. Jutro w wolnej chwili zerkam do Ciebie. Pozdrawiam.

12. matko...jak tam pięknie!!! niesamowite kolory, ciepło aż bije z tych fotografii...chciałabym kiedyś także odwiedzić Grecję:))
    prześlicznie wyglądałaś, szczególnie drugi zestaw przypadł mi do gustu!

1. Oj tak Taro, Kreta jest piękna, ale prawdziwe jej uroki i Santorini pokażę za kilka dni. Zapraszam. Dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam Cię ciepło!

13. świetne zdjęcia! Zazdroszczę wyjazdu ;)

www.izabielaa.blogspot.com

1. Dziękuję Izabelo. Zapraszam na dalszą część. Pozdrawiam.

14. Przepiękne zdjęcia i Ty bardzo radosna! Lubię to !

1. Dziękuję ślicznie Aniu. Zdjęcia nie są niestety najlepszej jakości, aparat strasznie strajkował... Zapraszam za kilka dni na grecką wyspę Santoryn. Pozdrawiam serdecznie!

15. Ale Ty Basiu dużo podróżujesz. Mam nadzieję, że będzie mi dane zobaczyć chociaż połowę tego, co pokazujesz. Wspaniała relacja. Wyglądasz jak zwykle uroczo.
    Pozdrawiam cieplutko:):):)

1. Oj tak Soniu, podróże to jak narkotyk... Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Życzę Ci także wielu podróży, dla mnie i męża są one bezcenne. Za kilka dni wyruszamy na kolejną wyspę grecką. Pozdrawiam Cię serdecznie.