sobota, 22 grudnia 2018

Dlaczego jest święto Bożego Narodzenia?


Dlaczego jest święto Bożego Narodzenia?
Dlaczego wpatrujemy się w w gwiazdę na niebie?
Dlaczego śpiewamy kolędy?

Dlatego, żeby nauczyć się miłości do Pana Jezusa.
Dlatego, żeby podawać sobie ręce.
Dlatego, żeby sobie przebaczać.

                                       ks.Jan Twardowski


Ciągle próbuję nauczyć się na nowo tej miłości, ale to bardzo trudna lekcja życia.
Ten post dedykuję moim wszystkim Bliskim - Rodzinie i Przyjaciołom.
To dzięki Wam przezwyciężam różne trudności. Jesteście dla mnie BARDZO WAŻNI.
Dziękuję za Waszą obecność w moim życiu.

Wszystkim odwiedzającym mój blog życzę radosnego świętowania lub radosnego odpoczynku.
Każdy ma prawo spędzać ten wolny czas tak, jak pragnie...






























Każdy przedmiot, który tu widzicie związany jest albo z konkretną Bliską memu sercu osobą lub ważnym wydarzeniem...
Na przykład figurkę Dzieciątka ( przywiezioną z Betlejem) podarował nam nasz zaprzyjaźniony Zakonnik, który bardzo mnie wpierał podczas chory Ani, a także później...
Złoty konik, złoty świecznik z choinkami i niektóre Aniołki - to prezenty od Ani i mojego Zięcia...
Różowy Aniołek prezent od Syna i Synowej...
Szklane dzwoneczki w złote wzorki to prezent od mojej Mamy...
Złota kula z orzechów - prezent od dawnej Przyjaciółki...
Drewniane świeczniczki, biały Aniołek, który stoi obok portretu Ani - prezenty od Rodziny Zięcia...

Nie jestem w stanie pokazać w tym poście wszystkich prezentów, znajdują się jeszcze w niebieskim pokoju, sypialni i przedpokoju.
Wszystkie są dla mnie bardzo cenne.

Wiele aniołków - to prezenty od moich uczniów ( a pracuję już przecież przeszło 30 lat, więc sporo się ich nazbierało), stąd mój pomysł na wioskę Aniołów.
Wiem, że nie wystrój jest najważniejszy, ale przystrajanie mieszkania budzi we mnie wiele wspomnień, tych smutnych, bolesnych i tych radosnych...

Pozdrawiam bardzo serdecznie i bardzo ciepło wszystkich odwiedzających.
Jutro postaram się odpisać na zaległe e- maile.


59 komentarzy:

  1. Wspomnienia trzeba nam celebrować, one są wyrazem naszej więzi...
    Basiu, Ty wiesz jakie są moje życzenia dla Ciebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Basiu, wiem.
      Radosnego dalszego świętowania.

      Usuń
  2. Tobie Basiu i Twoim bliskim również pięknych i spokojnych świąt życzę a przede wszystkim zdrowia:))ślicznie masz ozdobiony dom:))tak jak już napisała Barbara wspomnienia trzeba pielęgnować:))Pozdrawiam serdecznie i mocno Cię ściskam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu.
      Życzę Tobie i Twoim Bliskim dalszego spokojnego i radosnego świętowania.

      Usuń
    2. Reniu droga, odpiszę wreszcie po świętach.

      Usuń
  3. Masz wspaniałe pamiątki. To tak, jakbyś czytała pamiętnik. Od razu przychodzą wspomnienia. To takie piękne. Ja też bardzo lubię wszystkie przedmioty i bibeloty, które otrzymałam od różnych osób i to pozwala mi pamiętać o nich. Zawsze.
    Ty, jak widzę masz ogromną kolekcję pamiątek. To fajnie.
    Basieńko, spełnienia wszystkich marzeń, dużych i małych Twoich i tych których kochasz. Spokojnych i pełnych nadziei na lepsze... Świąt rodzinnych ode mnie dla Ciebie i Twojej rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Krysiu dziękuję.
      Życzę dalszego radosnego świętowania.

      Usuń
  4. A po co uczyć się od nowa "tej' miłości? Do kogoś, kto nie istnieje, a gdyby istniał, to byłby zwykłym kłamcą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Frau Be, ta "miłość" jest mi potrzebna, bo może jest jednak ten lepszy świat i tam spotkam Córkę?

      Usuń
  5. Jak pięknie u Ciebie! Też mam aniołki, za szybką, żeby koty ich nie dopadły. Zainspirowałaś mnie :) Życzę Ci samych radości i zdrowia na te Święta ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Dorotko. Miło mi, że Ci się podoba.
      Życzę Ci dalszego radosnego świętowania.

      Usuń
  6. Jak pięknie u Ciebie! ♡ Uwielbiam aniołki, ale ze względu na kicie są bezpieczne za szybką ;) Życzę Ci Basiu cudownych Świąt ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dorotko. Nie wiem, jak to możliwe, że przegapiłam Twój komentarz.
      Przepraszam...
      Pozdrawiam Cię nadal noworocznie.

      Usuń
  7. Przed nami własnie wigilia, święta , Nowy Rok....
    Zatem:
    w ten piękny czas, gdy gwiazdka świeci dla wszystkich nas

    Ze szczerego serca , życzę Ci
    nadziei – by nie opuszczała,
    radości – by rozweselała,
    miłości – by obrodziła,
    dobroci – by zawsze była – …

    Małą gwiazdkę przed świętami
    Przyjmij też proszę z życzeniami
    Może spełni się marzenie
    Białe Boże Narodzenie.

    Pozdrawiam oczekiwaniem na zbliżające się święta i jak zawsze ciepłe słowo od Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ismeno za piękne życzenia.
      Życzę Ci dalszego spokojnego i radosnego świętowania.

      Usuń
  8. Wspaniałych, zdrowych i pogodnych Świąt oraz wszystkiego dobrego w Nowym Roku:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądasz nieziemsko!!!! Zdjęcie Ani mnie poruszyło na całego i mam przeszklone oczy, bo wiem i nie wiem, co czujesz/czujecie. Ania zawsze jest obok, zawsze!!! Twoje życzenia i to, że stawiasz pamiątki, to jak to opisałaś, powoduje, że czuję ciepełko w sercu. Jak ja mocno, no z całych sił życzę Ci, co najlepsze. Niech te święta będą dla Was naprawdę piękne, niech magia otacza, a Wasi Aniołowie dadzą o sobie znać w cudowny sposób. Zdrowia i jeszcze raz zdrowia. Bardzo dziękuję za Twoją obecność, jesteś bardzo ważna i ja tak bardzo się cieszę z Ciebie. Przytulam do serca i całym sercem. Magicznych Świąt. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko dziękuję za ten piękny komentarz.
      Tobie i Twoim bliskim życzę dalszego radosnego świętowania.:)
      Moc buziaków!

      Usuń
  10. Dziękuje Basiu, że podzieliłaś się tymi pięknymi wspomnieniami i zaprosiłaś do swojego domu na Święta-oczywiście wirtualnie:)Dla Ciebie i Twoich bliskich zdrowych, spokojnych , rodzinnych Świat oraz szczęśliwego Nowego 2019 Roku:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie.
      Na dalszy świąteczny czas życzę wszystkiego dobrego.
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  11. Te deseo una mágica y maravillosa Navidad con tu familia y amigos.

    Un saludo desde Salamanca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Wesołych Świąt.
      Pozdrawiam z Polski!

      Usuń
  12. Ile piękności! Basiu, dziękuję za życzenia i życzę Tobie samych wspaniałych chwil i tego, aby wszystko się ułożyło i jakoś iść dalej, czerpać z życia wszystko to, co najcudowniejsze, sam coś o tym wiem... Pozdrawiam świątecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maks.
      Na dalszy czas świąteczny - wszystkiego dobrego dla Ciebie i Twoich Bliskich.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  13. Basiu, jeszcze raz - zdrowych i wesołych świąt Bożego Narodzenia oraz wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku 2019 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu.
      Na dalszy świąteczny czas życzę Ci wszystkiego dobrego, spokoju, odpoczynku i radości.

      Usuń
  14. Spokoju w Twoim sercu i błogosławieństwa Bożej Dzieciny życzę Tobie i przesyłam serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie.
      Życzę radosnego dalszego świętowania. Wszystkiego dobrego.
      Pozdrawiam Cię mocno!

      Usuń
  15. Basiu Kochana, życzę Ci zdrowia i spokoju. Niech nowo narodzona Dziecina uwolni od trosk, ześle błogosławieństwa dla Ciebie i Najbliższych. Czas Świąt jest czasem miłości, pokoju i duchowej zadumy. Niech stanie się to Waszym udziałem. Serdecznie ściskam!
    P.s. 1. Pięknie wyglądasz w tej sukience ;)
    P.s. 2. Odkryłam dlaczego stawia się 12 potraw na stole - otóż by zasłonić plamy z barszczu i innych potraw. A skoro są plamy, to znaczy, że są ludzie przy stole. I to najważniejsze. Dobrych, błogosławionych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Duśko! Dziękuję za piękne życzenia oraz miłe słowa.
      Życzę dalszego radosnego świętowania.
      Pkt drugi - dobre :)
      Moc buziaków Kochany Tuptusiu!!!

      Usuń
  16. Spokojnych, pełnych ciepła świąt:):

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Pat dziękuję :)
      Na dalszy czas świąteczny - wszystkiego dobrego!!!
      Uściski!!!

      Usuń
  17. Basiu, przesyłam Ci moc uścisków i życzę, aby te wszystkie Aniołki zesłały Ci promyk radości!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie.
      Wszystkiego dobrego dla Waszej uroczej Rodzinki!!!

      Usuń
  18. Piękne, cudowne, wspaniałe te dekoracje! Jestem nimi zachwycona! Wesołych i pysznych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Na dalszy czas świąteczny życzę wszystkiego dobrego.

      Usuń
  19. Dobrych świąt, Barbarosso.

    OdpowiedzUsuń
  20. Droga Basiu!
    Dopiero dzisiaj odebrałam komputer z serwisu i dlatego dopiero teraz spieszę z życzeniami.

    Dla Ciebie i Twoich Bliskich zdrowych, spokojnych i pełnych rodzinnego ciepła świąt Narodzenia Pańskiego. Odpoczynku od codziennego zabiegania oraz chwili zadumy.
    Dobrych Świąt!!!

    Cudnie wyglądasz w tej sukience!!!!
    Całuję i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Łucjo- Mario dziękuję za piękne życzenia i miłe słowa.
      Życzę Tobie i Twoim Bliskim dalszego radosnego świętowania.
      Pozdrawiam świątecznie i bardzo ciepło!
      Napiszę po świętach.

      Usuń
  21. Basieńko, już sobie składałyśmy życzenia ale jeszcze raz życzę Ci wszystkiego co najlepsze, zdrówka, zdrówka i jeszcze raz zdrówka. Buziaki posyłam, ściskam mocno...
    Pięknie udekorowałaś dom, tyle sentymentalnych drobiazgów a każdy bardzo ważny. Wyglądasz olśniewająco a zdjęcie z odbiciem w lustrze przepiękne. Jeszcze raz wszystkiego NAJ!
    P.S. Trochę zabiegana, trochę zmęczona pisze z opóźnieniem, mój M. jeszcze w łóżku a ja z przyzwyczajenia nie mogę dospać więc poświęcam czas na bloga. Jeszcze raz - ściskam i czekam jak nabierzesz sił na spotkanie w realu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, my wiemy czego sobie życzyć.
      Dziękuję za ten komentarz.
      Życzę Wam dalszego radosnego świętowania i odpoczynku.
      My mamy jutro 9 osób na obiedzie, więc trochę się z mężem nabiegamy.
      Ale cieszę się, że będą, a smucę, że nie będzie Ani...
      Moc buziaków Basiu.
      Zadzwonię po świętach.

      Usuń
    2. Wczoraj u córki, dzisiaj u siostry /imieniny Adasia/, ściskam...

      Usuń
    3. Basiu, wszystkiego najlepszego dla Adasia...
      Moi goście już pojechali. Cieszę się, że byli.:)
      A nasza Ania była i jest w naszych sercach i wspomnieniach...
      Buziaki!

      Usuń
  22. Alez pieknie u Ciebie - cieplo i przytulnie. Zdrowych i pogodnych dni zycze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jagodo.
      Tobie również życzę radosnego świętowania.
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  23. Dziękuję za piękne życzenia!Prześliczne dekoracje! I tyle blasku! Poczułam się, jak dziecko olśnione cudownymi dekoracjami, bajkowymi, po prostu. U nikogo z moich znajomych nie widziałam tak bogato udekorowanego domu na Święta. Robi wrażenie! I Ty w tej scenerii, jak wróżka :) Dużo ciepła dla Ciebie i serdeczności, zdrowia i pogody ducha! Oby Nowy Rok był dla Ciebie pod każdym względem dobrym Rokiem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Haniu, dziękuję za tyle miłych słów. Trochę tych pamiątek się nazbierało, więc lubię, jak znajdują swoje miejsce podczas Świąt.:)

      Tobie również życzę wszystkiego dobrego!
      Pozdrawiam Cię Haniu bardzo ciepło!
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!

      Usuń
  24. Witaj Basiu.
    Lubię święta i ten gwar rodzinny.
    Lubię, choć są nieco meczące.
    To pewnie z racji wieku i umiłowania spokoju i ciszy.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Michale.
      Mam tak samo. Dzisiaj przygotowywaliśmy obiad dla 9 osób. Jesteśmy teraz zmęczeni, ale szczęśliwi, że byli Ci, których kochamy.
      Niestety zabrakło mojej kochanej Ani... I to było dla nas smutne i dla mojego drogiego Zięcia, który też przyjechał.
      To już drugie święta bez Ani...
      Dlatego cieszmy się tymi, którzy są przy nas...
      Pozdrawiam Cię także serdecznie.

      Usuń
  25. Ślicznie masz "ubrany" świątecznie dom i Ty ślicznie wyglądasz. Myślę, że nasi bliscy, którzy odeszli od nas, tak długo będą żyli, jak długo my będziemy pamiętać o nich. Musimy więc żyć dalej, że pamieć o nich trwała. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie za miłe słowa.
      Wiem, jakie to trudne musiało być dla Ciebie. Zgadzam się z tym, że nasi bliscy będą zawsze w naszych sercach i pamięci...
      To już drugie święta bez Ani...:(

      Pozdrawiam Cię mocno i przytulam.

      Usuń
  26. U Ciebie bajkowo i klimatycznie. Osobiście świąt nie lubię, nie celebruję po chrześcijańsku, cieszę się, że ten kociokwik już minął. Być może po części powodem jest nasza sytuacja rodzinna. Temat rzeka. Nie chciałam pisać komentarza, by nie psuć atmosfery, ale z drugiej strony, Ty to Ty ;) <3 Dużo dużo zdrowia i spokoju...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Sylwio, dziękuję za ten komentarz.:)
      Każdy z nas ma prawo spędzać ten czas po swojemu.
      Kiedy przystrajałam pokój i trzymałam w rękach pamiątki - prezenciki od Ani i Zięcia, łzy same płynęły... Nie przywiązuję wagi do przedmiotów, gdybym stłukła na przykład jakieś talerze, kubki, które sama kupowałam - to trudno, ale te rzeczy od Córki mają dla mnie wartość sentymentalną. Z każdą związane są konkretne święta, obecność przede wszystkim Ani i Jej uśmiech...

      Dla Ciebie i bliskich także dużo zdrowia i dobrego czasu.
      Uściski!

      Usuń
  27. Widzę że wszystko pasuje do siebie kolorystycznie :D Widzę, że święta były na fioletowo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wystrój bardzo lubiła moja kochana Córka.
      Pozdrawiam po świętach.
      Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

      Usuń
  28. Piękne, można rzec święta słowa ks Twardowskiego!
    Przepiękne ozdoby Basieńko przygotowałaś. Mam nadzieję, że spędziłaś milusio święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga święta były i radosne i smutne.
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię ciepło i życzę wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.

      Usuń