sobota, 29 lutego 2020

Dubaj nocą i pokaz fontann.

Tego dnia, po owym nieszczęsnym moim upadku, mimo wszystko postanowiliśmy wybrać się późnym popołudniem do największego na świecie centrum handlowego - Centrum Dubai Mall. Celem było zobaczenie tego miejsca oraz słynnego pokazu fontann, a później podziwianie Dubaju nocą. Na temat owego centrum będzie odrębny post.


Kilka fotek Dubaju nocą:

















Jak na szafiarkę przystało kilka fotek na pamiątkę:






Zdjęcie M. trochę niewyraźne ( to już wina mojej komórki) :(


Rekordowa pod każdym względem fontanna robi faktycznie wrażenie. Jest to największy tego typu obiekt na świecie. Fontanna znajduje się na sztucznym jeziorze w samym centrum miasta obok najwyższego na świecie wieżowca - Burj Khalifa.
Fontanna, na podstawie źródeł, została uruchomiona w 2009 roku, zaś jej budowa kosztowała około  220 milionów dolarów ( kwota porażająca).
Fontanna ma 275 metrów i jest w stanie wystrzelić w powietrze aż 83 000 litrów wody na wysokość przeszło 150 metrów. W pokazie używanych jest 6600 świateł i aż 25 specjalnych projektorów. Liczby robią wrażenie i rzeczywiście jest to bardzo ciekawe show, spektakl łączący: wodę, światło i muzykę ( muzyka arabska, ale także klasyczna).
Spektakl moim zdaniem był dosyć krótki i szczerze mówiąc o wiele ciekawszy miałam okazję podziwiać w Warszawie, a mąż w Pradze.
Może ta fontanna jest największa na świecie,  tzn na pewno jest, ale do końca widowisko nie powaliło mnie na kolana.
Oczywiście, nie sugerujcie się moimi odczuciami. Uważam, że będąc w Dubaju, warto zobaczyć pokaz fontann.
Natomiast Dubaj nocą bardzo nam się spodobał. Zresztą oceńcie sami.








I w tym miejscu miał znaleźć się filmik z pokazu fontann ( 3 minuty ).
M. specjalnie dla Was go nagrał.
Niestety nie mogę go wstawić, ze względu na rozmiar? Nie rozumiem tego.
Jeszcze spróbuję nad tym popracować...

Hurra! Udało się. Dziękuję Aniu za podpowiedź.:)

Chyba nadal filmik otwiera się tylko u mnie :(

Bardzo proszę o informację, czy filmik otwiera się na Waszych blogach.

***********************************************

Pozdrawiamy wszystkich  odwiedzających bardzo serdecznie.



Życzę spokojnego weekendu.

Zdjęcia pochodzą ze stycznia 2020 roku.

49 komentarzy:

  1. Takie miasta nocą są najpiękniejsze. Jest kilka, które chciałabym zobaczyć po zachodzie słońca i Dubaj też do nich należy.
    Mimo, że czas trwania pokazu może zawieźć, nie pominęłabym tej atrakcji. Zresztą drugą kwestią jaka mnie zawsze nęci w różne miejsca, to wielkość. Podobają mi się wielkie rzeczy.

    Duże filmy lepiej jest wstawiać przez You Tube. Ja tak robię ze wszystkimi i na blogu działają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dubaj nocą bardzo nam się podobał. Myślę, że większość miast nocą ma zupełnie inne oblicze.:)
      Aniu, mam nadzieję, ze filmik się otwiera. Dziękuję za wskazówki.
      Moc pozdrowień posyłam.

      Usuń
    2. Filmik się otwiera. :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    3. Dziękuję jeszcze raz Aniu za wskazówki.:)

      Usuń
  2. Basiu, załóż sobie konto na You Tube i tam wgrywaj swoje filmiki, a potem je przenoś na bloga. Na początek nie będzie to łatwe, ale uważnie obserwuj i czytaj wskazówki, a na pewno Ci się uda. Jak tak właśnie robię...
    Dubaj to wyjątkowe miasto warte zobaczenia. Cieszę się, że udało Wam się je zwiedzić. Obejrzałam wiele filmów na temat konstrukcji budynków. Niesamowite technologie!
    Może kiedyś i mnie się uda zobaczyć te cuda!
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś, kombinowałam i udało się dzięki wskazówkom Ani a także Twoim. Bardzo dziękuję :).
      Technologie istotnie niesamowite.
      Życzę Ci, by udało Wam się kiedyś dotrzeć do Dubaju.
      Serdeczności posyłam i buziaki!

      Usuń
  3. Niesamowite wrażenie! Dobrze, że zobaczyliście ten kawałek świata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, chcieliśmy gdzieś do słoneczka i czystego kraju. Trafiło na Dubaj. :)
      Moc pozdrowień.

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia, niezwykłe miasto, nocą lśni! A filmik się otwiera:) Imponujący ten zestaw fontann. Ja widziałam podobny pokaz (ale była jedna wielka fontanna, tu to wygląda, jak kilka fontann), w dzień, w Kuala Lumpur, przed Petronas Tower. Tam były podświetlane, żeby w dzień lepiej je było widać. We Wrocławiu na stawie w Parku Szczytnickim też jest pokaz fontann, światło i dźwięk, kilka różnych aranżacji, ciekawie :) Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie planujemy wiosną pojechać do Wrocławia, by zobaczyć pokaz fontann. Ostatnim razem nie zdążyliśmy.
      Ten, który oglądaliśmy z M. w Warszawie był przepiękny.
      Pozdrawiam Cię Haniu ciepło!

      Usuń
  5. Widoki przepiękne a Ty Basiu swoim ubiorem wpisujesz się w klimat ☺
    Filmik obejrzałam na swoim tablecie. Nie było problemów ☺ Pozdrowionka ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokaz był ciekawy, przyznaję.
      Cieszę się, że filmik się otwiera.:)
      Zabrałam na wyjazd kilka zestawów, które mam nadzieję, że wpisały się w ten egzotyczny klimat. :)
      Buziaki!

      Usuń
  6. Niesamowity pokaz fontann :D Świetne zdjęcia!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, pokaz fontann cieszy się wielką popularnością.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Miasta nocą są piękne, bajkowe i tajemnicze. Dubaj też taki jest! Fontanna robiła wrażenie parę lat temu, gdy powstała. Pamiętam, że oglądaliśmy ją ciągle na youtube. Teraz jest więcej takich miejsc, więc nie ma już takiego wow, ale i tak ten taniec wody zawsze robi na mnie wrażenie.
    Dzięki za film! Wszystko działa i gra!
    Pozdrowienia zasyłam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Urszulo. Nocą te same miejsca wyglądają zupełnie inaczej.
      Wiosną planujemy wyjazd do Wrocławia, gdzie także można zobaczyć pokaz fontann.
      Wiadomo, że te w Dubaju największe, ale nie o wielkość przecież chodzi. :)
      Moc ciepłych już marcowych pozdrowień posyłam. Buziaki!

      Usuń
  8. Tym pokazem fontann przywołałas mi Mario, wspomnienia podobnego pokazu z obrazami i fabułą świetlną i dźwiękową w 2000 roku z okazji Millenium w Parku Disney w Orlando na Florydzie. Do tej pory mam to przed oczyma.
    Piękny mieliście ten wypad do Dubaju. Masz co wspominać i dziękuję, że się z tym dzielisz. Uściski, Basiu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Na Florydzie?! To moje wielkie marzenie podróżnicze. :)
      Obawiam się, że tylko marzenie.
      Cieszę się jednak, że do wielu miejsc udało nam się z M. dotrzeć.
      Moc pozdrowień Tereso i buziaków!

      Usuń
  9. Miasto nocą wygląda olśniewająco do tego ten niesamowity pokaz fontann dostarczyły Wam niezapomnianych wrażeń. Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, wrażenia były i pozostaną w pamięci.
      Miejmy nadzieję, że to co się dzieje, nie zakłóci na długo planów związanych z podróżami.
      Pozdrawiam już marcowo i życzę wszystkiego dobrego.

      Usuń
  10. Kochana
    Cudne te Wasze podróże, piękni i kolorowi Wy, wiem powtarzam się:)
    Serdeczności zostawiam na miły nowy tydzień:)
    Dziękuję kochana za odwiedziny na moim blogu, życzliwość i miłe słowa:)
    Dziś odwiedził mnie Wnusio z rodzicami, byłam przeszczęśliwa:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Margano, podróże to taka piękna odskocznia od pełnej problemów rzeczywistości.
      Jednak teraz, jak to będzie? Nie wiadomo. Oby wszystko wróciło do normy.
      Zapraszam na kolejne wspomnienia i pozdrawiam Cię bardzo ciepło!

      Usuń
  11. Oj było co podziwiać:))a Ty jak zawsze wyglądasz cudownie:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było, Reniu, oj było. Ale i tak wolę Grecję :D
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię cieplutko.:)

      Usuń
  12. Przepiękne zdjęcia, a miasta nocą wyglądają niezwykle tajemniczo. Dubaj swoją wysokością i niezwykłym oświetleniem przewyższa inne aglomeracje.
    Mnie ciekawi jedno, czy mogłaś się wieczorem swobodnie poruszać bez zasłoniętej twarzy?
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że podobają Ci się zdjęcia.
      Trochę nie rozumiem pytania. Turystki z całego świata nie zasłaniają twarzy. Wiele kobiet mieszkających w Dubaju także. Tak naprawdę w burkach widzieliśmy kilkanaście muzułmanek. Większość miała tylko omotane chusty, zakrywające włosy: nikab lub czador - twarz była odsłonięta.
      Pozdrawiam także serdecznie.

      Usuń
  13. U mnie film działa bez problemu. Piękny ten pokaz fontann, z egzotyczną muzyką w tle, ale mimo wszystko Dubaj jest chyba nie dla mnie. Zdecydowanie bardziej wolę stare miasta, wąskie, brukowane ulice a nawet odpadający ze ścian tynk. Takie molosy to chyba nie mój klimat. Ale zawsze z wielką radością oglądam Was na zdjęciach i cieszę się, że mimo Twoich zdrowotnych zawirowań udaje Wam się zwiedzać świat. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mo, pokaz podobał nam się, Dubaj nocą robi wrażenie. To jednak także nie moja bajka.
      Cieszę się jednak, że byliśmy, że zobaczyliśmy kawał innego świata.:)
      Gdybym mogła lecieć gdzieś jutro, pojutrze, wybrałabym Grecję albo wreszcie Portugalię:)
      Pozdrawiam Cię cieplutko. Buziole!

      Usuń
  14. Cudowne widoki Basiu, nocą chyba jeszcze piękniejszy. Filmik obejrzałam, u mnie jest 👍 o.k. Ślicznie wyglądasz, pasujesz do tych klientów, ściskam, serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Basiu, że Ci się podoba. Taki trochę inny świat, też warto zobaczyć.:)
      Dziękuję za miłe słowa. Moc pozdrowionek. Buziaki!!!

      Usuń
  15. Niesamowite widoki, pięknie sfotografowane.Basiu, jak zawsze wizjonersko wpisujesz się w odwiedzane miejsca, zadajesz szyku ! Zdążyliście przed wirusem wrócic bezpiecznie/corka wrócila niedawno, trochę się bałam/.Filmik swietny. Pozdrawiam
    Zofia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. To niesamowite tam czułam się rewelacyjnie. Po powrocie kilka dni później byłam już chora. Potem znowu szpital ( planowany pobyt). Jeszcze dochodzę do siebie.
      Cieszę się, że w ogóle udało nam się polecieć. Co dalej będzie z podróżami - nie wiadomo.
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

      Usuń
  16. Coś wspaniałego!!! Basiu, dzięki Twojej relacji, coraz bardziej przekonuję się do Dubaju :D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zobaczyć inny, egzotyczny świat.
      Miejmy nadzieję, że sytuacja się uspokoi i znowu będziemy mogli podróżować w różne zakątki świata :)
      Buziaki!

      Usuń
  17. Niesamowite wrażenie ;) Świetne zdjęcia i super fotorelacja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, wrażenie było wiele :)
      Dziękuję i zapraszam na kolejne.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Coś fantastycznego. Dubaj nocą robi niesamowite wrażenie.
    Z przyjemnością oglądała kilka razy Wasze zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Łucjo.:)
      Faktycznie Dubaj nocą robi wrażenie. Myślę, że wiele miast nocą odkrywa swoje drugie oblicze.
      Moc pozdrowień posyłam.

      Usuń
  19. Ach być w Dubaju...marzenie!!!. Dzięki Tobie, Wam Kochani zobaczyłam cudne, bajkowe miejsca.
    zapewne są to widoko na wieczność, nie do zapomninia :)))) Pozdrawiam ciepło :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było bardziej marzenie mojego M. Nie żałuję jednak wyboru. Było ciepło, ale nie upalnie. No i warto trochę posmakować egzotyki.:)
      Miło mi, że Ci się podoba.
      Moc uścisków posyłam i buziaków!

      Usuń
  20. Pokaz fontann musiał być magiczny! Podobnie jak Dubaj nocą <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem był niezwykły.:)
      A Dubaj nocą bardzo nam się podobał.:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  21. Dziękuję. Wieczorem, nie zawsze zdjęcia wychodzą super, ale kilka wyszło nawet fajnie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. świat zupełnie dla mnie nieznany, bajka! oglądam z zapartym tchem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, mój M. bardzo chciał zobaczyć Dubaj.
      Nocą wyglądał imponująco :)
      Pozdrawiam Cię ciepło!

      Usuń
  23. Dunaj nocą jest cudowny. Byliśmy przy fontannach kilka razy i to jak one tańczą w rytm muzyki to coś niesamowitego :) Basiu dziękuję za wspomnienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu. Masz rację, nocą Dubaj może zachwycić.
      Pozdrawiam Cię mocno. Buziaki!

      Usuń
  24. Widziałąm taki pokaz fontann w Barcelonie. Piękne wspomnienie.
    A Wasze zdjęcia przepiękne.
    Kisses - Margot :) )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzę Małgosiu o Barcelonie.:)
      Dziękuję za wizytę i miłe słowa.:)
      Moc buziaków.

      Usuń