piątek, 15 kwietnia 2022

Święta 2022: smutek i radość...


 Smutek:

-   nadal trwa ludobójstwo na Ukrainie

-  nadal ludzie  są zmuszeni  uciekać ze swojej ojczyzny

-  osierocone dzieci przeżywają traumę

- rodzice opłakują swoje dzieci

- prawie każdy kogoś opłakuje

- rodziny zostają rozdzielone

- miasta, miasteczka, wsie zamieniają się w zgliszcza

- przyroda umiera

- lęk i niepokój czai się za progiem

- niepewność jutra spędza sen z powiek

Radość:

- jest mały cień nadziei, że wojna się skończy 

- ludzie wrócą do wolnej ojczyzny

- osierocone dzieci znajdą ukojenie

- z biegiem lat  ból rodziców złagodnieje

- miasta, miasteczka, wsie zostaną odbudowane

- przyroda się odrodzi

- bezpieczeństwo i spokój powrócą

- jutro będzie piękne

Oby tylko nie zabrakło wiary, nadziei i miłości...

                                               ******************************

A moje osobiste smutki i radości?

Nie, nie będę pisać o smutkach. A jest ich wiele. Przede wszystkim to już piąte święta bez mojej Ani...

Resztę przemilczę.

Cieszę się, że:

- przeżyłam kolejny rok

- porzuciłam wózek inwalidzki

- samodzielnie mogę spacerować u boku męża

- spotykam się, na ile to możliwe z rodziną i przyjaciółmi

- mogę przytulić wnuki 

- mogłam na własne oczy zobaczyć w świątecznej szacie moje miasto

- mogę znowu po cichu marzyć

- wierzę, mam nadzieję, kocham i czuję się kochana

- w niemocy znajduję siłę i walczę każdego dnia

- żyję, po prostu żyję :)

                                         ******************************

Wczoraj byliśmy na krótkim spacerze. Trochę radości w tym trudnym czasie. Język polski mieszał się z ukraińskim lub rosyjskim. Dzieci bawiły się razem z dzieciakami rybnickimi. Dorośli spoglądali z podziwem na naszą rybnicką bazylikę. Mamy uwieczniały swoje pociechy na tle świątecznych ozdób. W powietrzu było czuć kolory, spokój, bezpieczeństwo.

A przecież wiadomo, że...

                                        *******************************

Kochani, oby Wasze Święta były przepełnione wiarą, nadzieją i miłością. 

Zdrowie niech Was nie opuszcza. 

I niech zapanuje wreszcie pokój i radość.

                                      *********************************















Dziękuję za  komentarze pod ostatnim postem.

Pozdrawiam wszystkich odwiedzających bardzo serdecznie.


26 komentarzy:

  1. Basiu, cieszę się, że optymizm zwycięża i nadzieja wkracza w nasze serca, te Święta i Twoje słowa dają wiarę w lepsze jutro:))
    Mieszkasz w przepięknie udekorowanym mieście, rozczuliły mnie te dekoracje.
    Basiu, zdrowia życzę Tobie i Twoim bliskim oraz pogody ducha.:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję że te życzenia się spełnią:)))Twoje miasto pięknie przystrojone:)))Pozdrawiam Cię serdecznie i dużo zdrowia życzę Tobie i Twoim bliskim:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja się cieszę Basiu, że już możesz spacerować! :) O Ukrainę też się codziennie modlę, już nie mogę doczekać się tej radosnej wiadomości, niech ten koszmar się skończy jak najszybciej!Trzymaj się Basiu, niech te Święta będą spokojne i radosne dla wszystkich <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie drobne iskierki radości pozwalają nam trwać...
    Kochana Basiu, ktoś, kto przeszedł tyle trudności, co Ty, potrafi docenić każdy drobiazg. Oby każdy dzień przynosił Ci kolejne radości, a ja będę pamiętać. Serdeczne pozdrowienia dla wspaniałego M.

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Basiu!
    Mocno wierzę, że spełnią się Twoje wszystkie najskrytsze marzenia i cieszę się, że wstąpił w ciebie optymizm! Życzę Ci zdrowia, miłości i nadziei. Radosnych Świąt Wielkanocnych dla Ciebie i Twojej kochanej rodziny.
    Miasto prześlicznie przystrojone, zachwyciły mnie te wszystkie wielkanocne dekoracje.
    Pozdrawiam świątecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tak udekorowanym miastem można radośniej witać świąteczny czas.
    jeśli piszesz i spacerujesz, to już wielka radość dla twoich bliskich i dla nas, twoich czytelników.
    Zdrowia , Basiu i nieustającej radości!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu, zdrowych i spokojnych Świąt dla Was! Jestem pod wrażeniem tych wszystkich przepięknyh ozdób świątecznych! Prawdziwe cudeńka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Spacer po tak udekorowanym mieście niesie sporo radości.
    Życzę zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych pełnych nadziei i spokoju spędzonych w ciepłym rodzinnym gronie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam wspaniałe ozdoby wielkanocne w Rybniku.
    Życzę Ci przede wszystkim zdrowia, ciepłych świąt przepełnionych Wiarą, Nadzieją i Miłością
    spędzonych w rodzinnym gronie. Radosnych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale macie piekne ozdoby.Oj Basiu zdrowia ..jak dobrze,że masz tak kochanego męza obok:) DOBRYCH Świąt Wam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niech Chrystus Zmartwychwstały przyniesie Wam wiosenne kwiaty radości, miłości, spokoju i szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie udekorowaliście miasto! Drzewko z jajeczkami jest cudne! Zaraz człowiek się uśmiecha, jest radośniej, weselej i optymistyczniej. Nawet przez Internet!
    Dzięki, kochana. Pozdrawiam jeszcze świątecznie Basieńko:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładnie u Was.
    Wszystkiego dobrego na święta, przede wszystkim zdrówka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Basiu, jak dobrze że znowu się tu pojawiłaś.
    Ciesz się Kochana każdymi iskierkami radości, które zapalają się na Twojej drodze.
    Mam nadzieję, że moja karteczka z bukietem życzeń do Ciebie dotarła?
    Pozdrawiam słonecznie również Twojego M.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego dobrego z okazji świąt Wam życzę. Dużo spokoju i pogody ducha. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz rację Basiu! Pomimo wszystko, trzeba skupić się na radości i nadziei!
    Cieszę się, że czujesz się lepiej:))
    Moc zdrówka kochana, nie tylko na święta!!!!
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Smutek zawsze łączy się z radością.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale piękne dekoracje, wszystkiego dobrego w nowym tygodniu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochana
    Pozdrawiam poświątecznie, ale bardzo serdecznie 🍀💚🌞😀

    OdpowiedzUsuń
  20. Szkoda tych Ukraińców. Oddałam uchodźcom prawie połowę mojego dobytku, głównie ubrań.
    Wszystkiego dobrego!

    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia moich obrazów!^^

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj Basiu.
    Fajny wpis, ciekawe zdjęcia.
    Żal mi Ukraińców i w miarę swoich możliwości in pomagam.
    Córka przyjęła kilka Ukrainek do swojego domu.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj Basiu dzisiaj wpadłam tylko na chwilę i widzę dużo u Ciebie się działo ale u mnie też przez ostatnie lata. Basiu pozdrawiam i zdrówka życzę. Może kiedyś się zdzwonimy. Pa

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie cudowne dekoracje 😀 Basiu, zdrowia życzę i pogody ducha.

    OdpowiedzUsuń
  24. Basiu ale cuda pokazałaś :) chciałabym to kiedyś zobaczyć :) pozdrawiam ze słonecznej Norwegii :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Twoja radość jest moją radością!

    OdpowiedzUsuń