piątek, 15 maja 2020

W drodze do Abu Dhabi.

Zapraszam Was ponownie do ZEA.:)
Kiedy mówimy Emiraty, pewnie większość myśli z nas o Dubaju i jego atrakcjach.
A przecież to nawet nie jest stolica Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Gdybyśmy jeszcze kiedyś z M. polecieli w te strony, to chyba wybrałabym tym razem Abu Dhabi.
ZEA składają się z 7 emiratów: Abu Zabi czyli inaczej Abu Dhabi, Dubaj, Szardża, Adżman, Umm al - Kajwajn, Rajs al -  Chajma i Fudżajr. Graniczą z Arabią Saudyjską oraz Omanem.
W tle za mną najbardziej luksusowy  hotel na świecie. Nie mieliśmy okazji zobaczyć go z bliska ani wejść do środka. Z opowieści tych, którzy tam byli: ceny w sklepikach hotelowych mogą przyprawić o zawrót głowy, wnętrza kipiące ze złota.


Tego dnia wyruszyliśmy po śniadaniu na całodniową wycieczkę. Cel podstawowy - największy meczet w ZEA. Będzie na temat tej budowli odrębny post.
Mieliśmy kilka postojów, ponieważ podróż była dosyć długa i męcząca.
Zdjęcie mapki nie jest najlepsze, ale można  tu zobaczyć, o ile jest większy ten emirat od pozostałych.


Kiedy dotarliśmy do pierwszego postoju, najbardziej zachwyceni byli panowie.
Odwiedziliśmy na krótko słynne miejsce Ferrari World, gdzie można w zasadzie spędzić cały dzień na różnego rodzaju atrakcjach. My zobaczyliśmy tylko część obiektu, był czas na zrobienie fotek i po małym odpoczynku wyruszyliśmy dalej.






Wejście do Parku Rozrywki jest dosyć drogie 2+2 to koszt 1000 zł. Ponoć za dodatkowe atrakcje płaci się sute kwoty.


A oto samochód, który wzbudzał zachwyt wśród panów. Ja tam wolę nasz samochód, oby tylko był sprawny.


Gdybym był bogaty...




Tak tylko sobie stanęłam dla towarzystwa.:)


Najbardziej podobało mi się w budynku to miejsce, takie trochę greckie?


Opuszczamy miejsce pełne luksusu i bogactwa.
Nasz kolejny przystanek to pyszny obiad w także bardzo luksusowym hotelu w stolicy Abu Dhabi.
Wokół hotelu  można było zobaczyć mnóstwo szklanych wieżowców







Recepcja w hotelu:



Widok z okna restauracji:


A w środku tych pojemników znajdowało się pyszne jedzenie.
Spałaszowaliśmy obiad z apetytem, nie ukrywam, że każdy uczestnik wycieczki był już bardzo głodny.


Po obiedzie ruszamy dalej.
Kilka zdjęć "złapanych" podczas jazdy autokarem:








Za ogrodzeniem jeden z licznych tutaj pałaców szejka.


Dotarliśmy do kolejnego miejsca, chętnie odwiedzanego przez turystów.
To Heritage Village. Jest to rekonstrukcja tradycyjnej wioski oazowej, w której możemy zobaczyć, jak kiedyś żyli tutaj ludzie: pustynne życie, wystawy, małe muzeum. Znajdują się tu także sale tematyczne ukazujące rękodzieło dawnych rzemieślników zarówno mężczyzn jak i kobiet.
Oprócz tego sporo sklepów z pamiątkami, do których my akurat nie wchodziliśmy, ponieważ woleliśmy spędzić czas na plaży i podziwiać widoki na przeciwległym brzegu.



Chwila odpoczynku od upału:



















Z jednej i drugiej strony :D



Idziemy na plażę:









I jeszcze inne miejsce, gdzie można podziwiać drapacze i nie tylko, na drugim brzegu:







Nasza wesoła ekipa:



Smartfon cały czas w pogotowiu:


Pozdrawiam wszystkich odwiedzających bardzo serdecznie.:)
Życzę miłego i zdrowego weekendu i całego przyszłego tygodnia.


Dalszy ciąg wycieczki niebawem.
Dziękuję wszystkim, którzy dotarli do końca.:)

Zdjęcia: styczeń 2020 rok.

46 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Tak było Basiu.:) Zupełnie inny świat.
      Warto poznawać inne kultury.:)
      Pozdrawiam Cię majowo.

      Usuń
  2. Podróż życia, można powiedzieć. Nigdy nie byłam, znam tylko z relacji, teraz z Twojej.
    Zdjęcia niesamowite, obejrzałam z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie życia :)
      Moja wymarzona podróż to był Meksyk. Jednak sprawy osobiste były wówczas dla mnie ważniejsze, a teraz już nie wiem, czy jeszcze kiedyś się zdecydujemy.
      Miło mi, że podróżujesz z nami.:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  3. Wspaniała podróż za Tobą Basieńko. Ujęcia przepiękne, a ty jak zawsze wnosisz mnóstwo uśmiechu i pozytywnej energii. Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za przemiły komentarz.:)
      Mam u Ciebie zaległości, ja później hurtowo je nadrabiam.
      Moc pozdrowionek posyłam.

      Usuń
  4. Bardzo bogate miejsce nam pokazujesz:)))a Ty tam prezentujesz się wspaniale:)))Pozdrawiam serdecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Reniu, to bardzo bogate państwo. Czasem to bogactwo mnie przytłaczało.
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię cieplutko!:)

      Usuń
  5. Doskonale wpisujesz się w tamtejsze krajobrazy:) Piękna podróż, obyś miała takich jak najwięcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz.:)
      Zdecydowanie wolę jednak greckie klimaty :D
      Pozdrawiam Cię serdeczne.

      Usuń
  6. Przepiękna przygoda! Taka luksusowa! Wszystko ciekawe, ale to ta cudna woda i plaża spowodowały u mnie przyspieszone bicie serca. Tęsknię za wodą, plażą i ciepłym słoneczkiem. Dzięki Basiu za tę namiastkę lata:)))
    Całusy:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz.:)
      Tak Urszulo, tam widać luksus na każdym kroku. Czasem jest to przytłaczające.
      Inny świat, baaardzo bogaty świat.
      Plaże piękne, długie, piaszczyste, czyste przede wszystkim.:)
      Pozdrawiam Cię Urszulo bardzo ciepło! Buziaki!

      Usuń
  7. Egzotyczna podróż, niezapomniane wspomnienia i jak zawsze wspaniała relacja i zdjęcia.
    Oglądałam z wielka przyjemnością.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Łucjo, egzotyka na każdym kroku. I bogactwo.
      Moje klimaty to Grecja, ale warto zawsze zobaczyć inną kulturę.:)
      Dziękuję za komentarz.
      Pozdrawiam Cię w majowy wczesny jeszcze wieczór.:)

      Usuń
  8. Ileż to pięknych podróży masz za sobą
    Dzisiaj Basiu zapraszam Cię do siebie. Czeka mała niespodzianka :)))
    Pozdrawiam zapachem konwalii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ismeno.:)
      Dziękuję za miłą niespodziankę :) Podwójną.:)
      A podróży już trochę było, ale planów jeszcze więcej:)
      Pozdrawiam Cię w ciepły majowy wieczór.

      Usuń
  9. Bogactwo straszne, robi wrażenie. Panowie za samochodami przepadają a ja jak Ty, oby był sprawny😜😜. Widok morza bezcenny, wszystko wspaniale ale to morze dla mnie naj! Dzięki za wspaniałą wycieczkę w inny świat. Serdecznie pozdrawiam, trzymaj się, uważaj na siebie, ściskam 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu. Nigdy nie tęskniłam i nie pragnęłam, by posiadać jakiś mega wypaśny samochód.
      Widokiem morza zawsze się zachwycam, gdziekolwiek jestem.:)
      Uważam na siebie Basiu. Na razie nadal nauczanie online.
      Dzisiaj po zajęciach pojechaliśmy kupić wreszcie kwiatki. Teraz M. bawi się w ogrodnika na balkonie :)
      Moc buziaków i zdrówka!!!

      Usuń
  10. Akurat Ferrari to nie jest moja ulubiona marka, ale rozumiem panów. :)
    Konkretna wyprawa, podoba mi się takie zwiedzanie, że przez cały dzień tylko zapełnia się kartę w aparacie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Aniu też to nie jest ulubiona marka samochodu :D
      Ta wycieczka, mimo że to tak lajtowo wygląda na zdjęciach, była jednak męcząca.:)
      Zresztą to dopiero pierwsza część wycieczki.
      Ciąg dalszy nastąpi...

      Usuń
  11. Jaki piękny jest świat. Tyle miejsc ciekawych aby zobaczyć. Dziękuje Basiu za kolejną wspaniałą wycieczkę, szczególnie dzisiaj...
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witajcie Sikorki :)
      Miejsc jest mnóstwo, teraz jednak trzeba cierpliwie poczekać.
      Miło mi, że jesteście i podróżujecie z nami.:)
      Moc pozdrowionek posyłam.

      Usuń
  12. Przepych, bogactwa, luksusy - no, to nie są moje klimaty. Ja się boję takich rajów. Ale słońce i błękit morza - kuszący 💙💙💙 A Ty Basiu, jak zawsze, w spektakularnej kreacji wycieczkowej ✌️🙂😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje Sylwio też nie. Jednak z drugiej strony warto zobaczyć różne zakątki świata, jeśli nadarzy się okazja. Tęsknię już za Grecją. I za Czechami :D
      A moja "kreacja": to szara sukienka "baza" na ramiączkach + zmieniam rożne góry:)
      Dziękuję za miłe słowa.:)
      Pozdrawiam Cię pięknie w majowy wieczór.

      Usuń
  13. Ale mieliście ciekawe porównanie, najpierw bogactwo i luksusy, potem pustynne życie ale i to drugie ma swoje bogactwa. Jest co oglądać. Na samych zdjęciach widzę tyle ciekawych rzeczy. Wspaniałe zapierające dech w piersiach wieżowce, takie góry ale wzniesione przez ludzi. Mimo iż wolę kontakty z przyrodą takie widoki też mnie zachwycają. Wspaniałe wakacje <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emiraty to zupełnie inny świat. Luksus może przytłaczać, no cóż są bogaci i tyle...
      Wieżowce to istne cuda współczesnej architektury.:)
      Nie potrafiłabym tam mieszkać. Jednak czystości i świeżego powietrza im zazdroszczę.
      Pozdrawiam Cię cieplutko i majowo.:)

      Usuń
  14. Kolorowy zawrót głowy, aż nie wiadomo gdzie i na czym skupić uwagę. Moi chłopcy z pewnością skupiliby ją na tych luksusowych autach :) Dostrzegłam dwie arabskie kobitki w tych swoich szatach, na hulajnogach były. Ciekawy widok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chłopcy pewnie tak... Mnie to tak mało interesuje.:)
      Te dwie Arabki na hulajnogach "złapałam" w obiektywie w ostatnie chwili.:)
      Zapraszam na drugą część wycieczki.:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  15. Wspaniała wyprawa!
    Bardzo mi się spodobały szklane wieżowce z ciekawymi - nawet gotyckimi - detalami
    architektonicznymi.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze, jeśli jest okazja, warto zobaczyć inną kulturę.:)
      Miło mi, że podróżujesz z nami.
      A szklane wieżowce naprawdę robią wrażenie.:)
      Pozdrawiam Cię wieczorową porą.

      Usuń
  16. Wspaniała przechadzka, Basieńko. A opowiedziałaś wszystko tak, że czułam się jakbym sama tam była. Zresztą z miłą chęcią przespacerowałabym się po takiej plaży.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Karolino, że podróżujesz na nami. :)
      Marzymy już o kolejnej dalszej podroży, a najbardziej o Grecji
      Pozdrawiam Cię majowo.

      Usuń
  17. Zdecydowanie bardziej podoba mi się klimat w Heritage Village niż wśród luksusu i wieżowców sięgających chmur. Usiłuję dopatrzeć się uroku wśród tego złota, stali i szkła ale chyba mam trochę inne poczucie estetyki. Nie wiem czy byłabym w stanie wypocząć i zrelaksować się w takim otoczeniu. Ale rozumiem że to rzecz gustu i każdemu podoba się coś innego zatem cieszę się z Tobą i z przywiezionych z tej podróży wspomnień. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze też kochana nie.
      Te luksusy nas często przytłaczały. Byliśmy, zobaczyliśmy, czas zobaczyć coś nowego :)
      Relaksowaliśmy się w mniej luksusowych miejscach, na szczęście w Dubaju też są takie :)
      A marzę już o Grecji, tam takich luksusów nie ma i bardzo dobrze :)
      Pozdrawiam Cie cieplutko.

      Usuń
  18. Wspaniała wycieczka, jestem zachwycona Ferrari World, chętnie tam pojadę. Już sobie kiedyś obiecałam, że wrócę do Dubaju na dłużej, to będę miała u ciebie gotowe plany wycieczek, co warto zobaczyć w Dubaju i w okolicy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Evelino. :)
      Najbardziej w Ferrari World byli zachwyceni panowie :), jak małe dzieci :D
      Powiem Ci, że jeśli jeszcze kiedykolwiek polecimy jeszcze do ZEA, to chcielibyśmy jeszcze zobaczyć tam pięć miejsc, tzn konkretnie 3 w Dubaju i dwa w Abu Dhabi.
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.
      A nasza kawka coraz bardziej realna :D

      Usuń
  19. Kochana
    Uwielbiam Twoje piękne, malownicze podróże oraz sesje modowe 🤗🧡
    Serdeczności zostawiam z samego słonecznego ranka 🙋🌞🌼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje droga Margano.:) W zapasie jeszcze mam sporo wspomnień podróżniczych.:)
      Zapraszamy na kolejne.
      Pozdrawiam Cię bardzo cieplutko w sobotni poranek. Buziaki posyłam.:)

      Usuń
  20. Wszystkie miejsca wyglądają wspaniale. Przez te zdjęcia przez chwile poczułam sie jakbym sama była na wakacjach. A te budynki? Robią ogromne wrażenie, jakie to wszystko ogromne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo bogaty świat. Inny zupełnie. Uważam jednak, że jeśli jest to możliwe, warto zobaczyć też taką kulturę. I tak zrobiliśmy :)
      A budynki istotnie robią wrażenie.
      Zapraszam na kolejne wspomnienia podróżnicze.:)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  21. Pozazdrościć takich pięknych wycieczek. Miło się oglądało. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe towarzystwo podczas naszych wspomnień podróżniczych.:)
      Pozdrawiam majowo.

      Usuń
  22. Fantastyczna wycieczka Basiu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, przede wszystkim pouczająca inaczej, bo to zupełnie inna kultura.:)
      Pozdrawiam Cię również serdecznie.

      Usuń
  23. Co za wspomnienia !!! Jaka cudna wycieczka, zabrałaś mnie do krainy 1000 i jednj nocy.
    A Ty Basiu - wyglądałas tam, jak prawdziwa Szecherezada.
    Wszystko zachwycające.
    Kisses - Margot :) )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, wprawdzie to nie do końca nasze klimaty, ale myślę, że każdą kulturę warto poznawać.:)
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię serdecznie. Moc buziaków posyłam.:)

      Usuń