środa, 28 sierpnia 2019

Zamek w Rogowie Opolskim i taka mała niemiła niespodzianka.


Kilka razy już pisałam, że często ( sprawy rodzinne) przemieszczamy się z miejscowości A do B.
Tym razem chcieliśmy wreszcie zobaczyć i zwiedzić Zamek w Rogowie Opolskim.
Pogoda była piękna, zapas czasowy też :)
Zjechaliśmy z autostrady, już się nakręciłam na zwiedzanie, a tu czekała nas niestety niemiła niespodzianka. "Pocałowaliśmy" przysłowiową klamkę. Akurat tego dnia zamku zwiedzać nie można było, bo był "zarezerwowany", cokolwiek to znaczy...
No cóż zostało nam zobaczyć zamek na tyle na ile to było możliwe i zwijać żagle.
Stąd więcej mnie na zdjęciach, bo M. miał tego dnia wyjątkową wenę...
Skoro nie można zwiedzać tu, to może gdzie indziej?
Pojechaliśmy dalej, ale nagle pogoda raptownie się popsuła i lało już do końca naszej podróży.

No trudno, innym razem może uda się zobaczyć wnętrza zamku, tak jak ciągle czekają na nas wnętrza zamku w Niemodlinie ...

Póki co zapraszam na spacer do Rogowa Opolskiego.:)



Trochę historii i ciekawostek:
Wieś Rogów, dawniej Rogau w czasach piastowskich należała do rycerskiego zakonu templariuszy, którzy prawdopodobnie mieli zbudować tutaj zamek połączony podziemnymi tunelami z warowniami w Krapkowicach i położonym na drugim brzegu Odry - Otmęcie..







Historia zamku jest bardzo ciekawa.
Kochani jest jednak taki upał, że zapraszam zainteresowanych do odpowiednich źródeł :)
Przepraszam to nie lenistwo z mojej strony, ale ledwo zipię na 7 piętrze...
https://krapkowice.pl/50/zamek-i-park-w-rogowie-opolskim.html




































A wycieczkowo - ciuchowo:

Znowu moja wersja warstwowości: żółta maxi sukienka na ramiączkach + bluzeczka - tunika.

Pozdrawiam bardzo serdecznie wszystkich odwiedzających i zapraszam na kolejne wspomnienia podróżnicze i nie tylko.

Zdjęcia pochodzą z lipca 2019 roku.







66 komentarzy:

  1. Zamek piękny, zdjęcia i Ty na nich też Basiu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie Dorotko.
      Mam nadzieję, że kiedyś uda się zobaczyć wnętrza.:)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.

      Usuń
  2. urokliwe miejsce, a Ty prezentujesz się jak pani na zamku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo urokliwe miejsce Olu.:)
      Dziękuję...
      Zamku nie chcę, ale mały dworek by się przydał :)
      Zapraszałabym Was Wszystkich po kolei :)

      Usuń
  3. Muszę przyznać, że zamek robi wrażenie. I Ty Basieńko wręcz promieniejesz na tych zdjęciach. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Karolinko, robi wrażenie. I jeszcze piękne obejście.
      Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię weekendowo.:)

      Usuń
  4. Piękne miejsce pełne takiej trudnej do opisania magii, a ty Basiu wyglądasz wspaniale, zgadzam się z Karolinką, że wręcz promieniejesz! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maks...
      Miejsce warte polecenia. Teraz jeszcze chcemy zobaczyć wnętrza :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  5. Piękna stylizacja i gratulacje dla męża piękne zdjęcia robi okolica jest piękna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko.:)
      Zdjęcia są zawsze podzielone. Obiekty, obejścia - to moje "dzieło", no a inne M. :)
      Moc pozdrowionek.

      Usuń
  6. Piękne wspomnienia mam związane z tym miejscem,chociaż zamek nie był wówczas tak pięknie odnowiony Jedna z pierwszych wycieczek z moją dziewczyną a dziś żoną. I tak wędrujemy sobie razem już tyle lat. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to faktyczne macie z żoną cudne wspomnienia :) Życzę Wam mnóstwo pięknych podróży.:)
      My też mamy z M. swoje miejsce.
      Może kiedyś o nim napiszę :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie.
      Udanego weekendu.

      Usuń
  7. Basiu żółty to Twój kolor:) wyglądasz pięknie:) okolica także zachwyca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu.:)
      Na pierwszym niebieskości, potem czerwienie, potem żółty :)
      Okolica piękna. Polecam.

      Usuń
  8. W żółtym też Ci Basiu bardzo do twarzy. Fajna modelka i zestaw "cebulkowy"!
    A o Rogowie Opolskim oczywiście poczytam, bo to zupełnie nieznane mi strony:)
    Zdrówka jak najwięcej życzę i całusy przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Urszulo za miły komentarz i empatię:)
      Jest ostatnio tak duszno ( a moje serducho bardzo źle to znosi), że nie miałam siły tym razem pisać.
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.
      Moc buziaków.

      Usuń
  9. Bardzo fajny ten zamek,szkoda że nie udało się zwiedzić w środku:)))pięknie Ci w żółtym::)))bardzo lubię te Twoje warstwowości:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę Reniu, że następnym razem się uda :)
      Dziękuję Reniu za miłe słowa. Ostatnio ciągle warstwowości :)
      Moc serdecznych pozdrowień i buziaków!

      Usuń
  10. Takie niespodzianki związane z zamknięciem obiektu zabytkowego który planuje się zwiedzić i mnie spotykają. To przykre gdy miało się piekne plany.
    Ale i tak czasu nie straciliście bo był i piękny spacer i piękne zdjęcia...
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No czasem tak jest...
      Mamy nadzieję z M., że następnym razem się uda.:)
      Dziękuję Stokrotko za komentarz i miłe słowa.
      Proszę, napisz mi, czy w sprawie książki, jest tak samo, jak wcześniej :)
      Ostatnio znowu mniej siedzę przy kompie. Ciągle mam zaległości...
      Moc pozdrowień weekendowych posyłam.

      Usuń
  11. Było co fotografować... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Ewuś było. Urocza okolica i zamek.
      Pozdrawiam Cię mocno!!!

      Usuń
  12. Pasuje Ci żółty kolor, Basiu :) :) Co do całowania klamek, to zdarzyło mi sie po wielokroć, ale ja w takich razach wzruszam ramionami, nie to nie i idę dalej. Widocznie los tak chciał, tak se to tłumacze i od razu mi dobrze :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)
      No niestety często całujemy klamki, mimo że sprawdzam w Internecie, co kiedy i jak...
      Czasem nagle coś się zmienia.
      My też tak reagujemy. Przynajmniej zdążyliśmy obfocić zamek na zewnątrz.:)
      Moc słonecznych pozdrowień posyłam!!!!

      Usuń
  13. Już nie raz się z czymś takim spotkałam, a to zawsze wielka strata, bo nie mam okazji wracać do raz odwiedzonych miejsc, od kiedy żyję na emigracji i muszę liczyć swoje dni w Polsce.
    Okolica i zewnętrzne mury kuszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też czasem nie wracamy, mimo że mieszkamy w Polsce.
      U nas z kolei rozczarowanie jest większe, kiedy jesteśmy daleko poza granicami kraju.
      No ale nie zawsze mamy na to wpływ.
      Okolica nas zachwyciła. Do Rogowa Opolskiego planujemy wrócić jeszcze jesienią :)
      Pozdrawiam Cię Aniu serdecznie.

      Usuń
  14. Dlatego tak bardzo doceniam, jeśli jakieś miejsce ma swoją stronę internetową i na bieżąco informuje gości, czy obiekt jest dostępne danego dnia, czy też nie, albo gdy zmieniły się godziny otwarcia. Takie detale zostają w pamięci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też sprawdzamy, ale czasem w ostatniej chwili są jakieś zmiany...
      Pozdrawiam Cię Karino.

      Usuń
  15. Ale fotografie macie Basiu cudowne, a Ty, jak zawsze- najprawdziwsza Dama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basieńko, lubię fotografować zamki, dworki, pałace i nie tylko, no a mój M. mnie :)
      Dziękuję za miłe słowa.
      Spokojnego i pięknego weekendu.:)

      Usuń
  16. Basiu jest pod wrażeniem Waszych podróży, Waszych miejsc które odwiedzacie :) mam super ściągnę i nie zawacham się jej użyć :) do tego Twoja cudowna osoba, na którą aż się chce patrzeć :) pozdrawiam serdecznie Ania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, proszę bardzo.:)
      Wasze zagraniczne podróże są z kolei dla nas przewodnikiem.:) A zdjęcia - to prawdziwa uczta :)
      Dziękuje za miłe słowa.
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i weekendowo.:)

      Usuń
  17. Piękne zdjęcia. A Ty Basiu wyglądasz cudownie :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądasz jak promienie słońca w tych żółtych "zwiewnościach". Mam nadzieję, że ten spacer zrekompensował Wam fakt, że zamek był zamknięty. Miłego weekendu Tobie i Panu M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie droga Mo.
      Zamek i tak planujemy kiedyś zwiedzić. Może już we wrześniu :)
      Wszystkiego dobrego na nowy tydzień.
      Buziaki!!!

      Usuń
  19. Piękny jest zamek, a TY wyglądasz zjawiskowo.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu.
      Aż się rumienię...
      Zamek też nas zachwycił.:)
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

      Usuń
  20. Wow, przeurocze magiczne miejsce i super stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miejsce od dawna planowaliśmy zobaczyć.
      Dziękuję za miłe słowa.:)
      Pozdrawiam w ciepły wieczór.

      Usuń
  21. Witaj Basiu.
    Zamki, pałace..., to moje klimaty.
    Fajna wędrówka, super zdjęcie.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Michale.
      Nasze też :)
      Planujemy zwiedzić kilka zamków, które Tobie udało się już zobaczyć.:) Są na naszej liście.:)
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

      Usuń
  22. Ślicznie wyglądasz w tym zestawie, w długich sukniach kobiety wygladają tak zwiewnie, Ty szczególnie, bo widzę Cie tylko w długich sukienkach :) Ale czy Ci nie za gorąco? Ja w te upały staram sie zakładać jak najmniej się da (ale nie mam sukni na ramiączkach, za to dużo krótkich na lato). Napisałam "na naramkach" i podkreśliło mi wężykiem. Tak, to poznański regionalizm. Ale ramiączko, to u nas wieszak na ubrania ;)
    Piękny zamek, nigdy o nim nawet nie słyszałam. Pięknie go restaurują.
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu za miłe słowa.:)
      Jeśli znajdziesz kiedyś czas, to zobacz sobie moje wcześniejsze posty, pokazywałam siebie wiele razy w sukienkach letnich do kolan.
      Podczas podróży wolę jednak te długie.:) Zauważ, moje warstwowości lub sukienki, spódnice maksi są z cieniutkich materiałów, więc absolutnie nie jest mi w nich za gorąco :)
      Za to w spodniach się męczę z powodów zdrowotnych... Czasami zakładam, to zależy, jak się czuję i czy jest planowana długa podróż.:)
      Zamek jest śliczny, teraz jeszcze kiedyś zwiedzimy jego wnętrza. Może uda się to już we wrześniu :)
      Pozdrawiam Cię mocno w ciepły wieczór.:)

      Usuń
  23. Zamek ma niesamowity klimat, a ta maxi świetnie się z nim komponuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamek i nam się spodobał.
      Maksi lubię, szczególnie latem i podczas podróży :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  24. Kochana
    Na początku pięknie dziękuję za liczne komentarze, które zamieściłas na moim blogu😀
    Ślicznie wyglądasz w tej stylizacji i scenerii💃
    Cudne te Wasze podróże🤗
    Pozdrawiam pięknie na miły czas, jeszcze letni ☀️🦋☕❤️🌻🐝

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj droga Morgano.:)
      Dziękuję za miłe słowa.:)
      Podróże to mój narkotyk :) A M. nimi zaraziłam :)
      Dzisiaj też prawie cały dzień nas nie było...
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie w ciepły już wrześniowy wieczór.:)

      Usuń
  25. Basiu, pięknie wyglądasz, radośnie, lekko, letnio, kolorowo. Super ten kolor dla ciebie i cała stylizacja. Piękne zdjęcia, cudni Wy. Pozdrawiam i życzę Ci takich promiennych dni, jak ten który tu pokazałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ślicznie Marzenko za tyle miłych słów.:)
      Podróże dają mi dużo pozytywnej energii. To jest jak narkotyk...
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło we wrześniowy wieczór i życzę dobrego nowego tygodnia.

      Usuń
  26. Ileż słońca w tym wpisie i fotorelacji. Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj początkiem września Basiu
    Cieszę się, że Jak zawsze dziękuję za miłe słowa, które u mnie już jesteś.
    Nie chce się wierzyć, że minął sierpień i do naszej codzienności przyszedł wrzesień. Również zegar na moich szumiących stronkach biegnie znieważając na to, że chcę się zatrzymać, Ale już niedługo przystanę na chwilę.
    Pozdrawiam powoli kończącym się latem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ismeno.:)
      Tak szybko skończył się letni, wakacyjny czas...
      Ale tak to już jest. Jutro wracam do pracy. Nowe obowiązki, wyzwania.
      Na blogosferę będę miała jeszcze mniej czasu.
      Oby po lecie przyszła piękna złota polska jesień.
      Pozdrawiam Cię bardzo ciepło we wrześniowy już wieczór i życzę dobrego tygodnia.:)

      Usuń
  28. ...czyli korzyść jest z tej niemiłej niespodzianki😜😜, dużo Basi☀️☀️💛💛... ściskam...taki krótki komentarz bo cały czas piszę z komórki a to jednak dla mnie kłopot 😏...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Basiu :D
      Mam nadzieję, że kiedyś go zwiedzimy.:)
      Dziękuję ślicznie za komentarz, ja w ogóle nie potrafię pisać z komórki, nic nie widzę
      :)
      Buziaki Kochana!

      Usuń
  29. Tak, brzmi conajmniej dziwnie - zamek zarezerwowany :(
    Ale ogrody piekne i Ty w tych żółciach - ach cudownie :) ))))
    Kisses - Margot :) )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety. Może jacyś ekstra ważni politycy? Kto tam wie...
      Dobrze, że pozwolono nam pospacerować w ogrodzie i wokół zamku...
      Dziękuję za komplement.:) Żółcie nawet lubię. Ale i tak niebieskości na pierwszym miejscu :D
      Buziaki!!!

      Usuń
  30. Robi wrażenie ... Szkoda, że nie mogłaś zobaczyć jak wyglądają jego wnętrza. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło :) Przynajmniej będziesz miała powód, aby tam jeszcze powrócić, ponieważ to naprawdę piękne miejsce :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie Jolu planujemy.
      Może uda się jeszcze we wrześniu. Czas pokaże.:)
      Pozdrawiam Cię bardzo mocno!

      Usuń
  31. Kolejny piekny zamek :D!!! Z pewnością wrócicie tam i zobaczycie go również od środka :D!!!
    Basiu, Twoja stylizacja mnie zachwyciła!!! Wyglądasz przeięknie i tak wakacyjnie!!! Poprawiłaś mi humor w ten deszczowy dzień :D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musimy tam wrócić. :)
      Dziękuję za miły komentarz.
      Wróciłam do pracy, znowu mnie mniej w blogosferze.
      Pozdrowienia i buziaki posyłam.

      Usuń